از غیر خدا نترسیم

«ترس از تحقیر و سرزنش» یک اصل مهم در اداره افکار عمومی است.
ویژگی قوم مقدمه ساز ظهور، نترسیدن از سرزنش است.
الان یک فرصت طلایی برای ارتباط با افکار عمومی آمریکا پدید آمده.
 ما یک شهید جهانی پیدا کرده­ایم.
 باید سردار سلیمانی را به مردم آمریکا معرفی کنیم.

محبت خدا نزدیک ترین راه

آیا دین می‌تواند سرگرمی انسان را تأمین کند؟ چگونه می‌توانیم از دینداری خودمان لذت ببریم؟ چگونه می‌توان از برخی آفات دینداری مانند عُجب جلوگیری کرد؟ بهترین و مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به معنویت، نورانیت، حکمت و قدرت چیست؟

کنترل ذهن در مسیر تقرب- فصل اول – استاد پناهیان

کنترل ذهن به دلیل آثار و نتایجی که دارد، امری مهم و ضروری در فرآیند تقوا و دینداری است. کنترل ذهن، تناسب بسیاری با قدرت روحی دارد که البته محتاج مهارت‌هایی است. آشنایی با ضرورت کنترل ذهن و راههای آن، موضوع این جلسات را شکل داده است.

زاویه دید در هنر حماسی – استاد پناهیان

یک راهبرد مهم برای اینکه نگاه درست داشته باشیم این است که از خدا بخواهیم حقایق عالم را آن‌طور که هست به ما نشان بدهد و باطل را طوری به ما نشان بدهد که بفهمیم باطل است! راهبرد دیگر این است که از هوای نفس تبعیت نکنیم و با آن مخالفت کنیم. همین‌که ذره‌ای به سمت هوای نفس بروی نگاه درست و حماسی‌ات، خراب می‌شود.

تعیین کننده‌‌ترین عامل در مقدّرات بشر

لزوم توجه به اصل مقدرات در زندگی انسان
رو‌آمدن خوبی‌ها و بدی‌ها در امتحان
آثار معنوی توجه به مقدرات
امتحان ولایت، مهمترین امتحان
ضرورت واقع بینی در کنار ایمان

نیاز ما به حکمت برای تشخیص مصداق

این جزوه حاوی خلاصه متن سلسله جلسات «نیاز ما به حکمت برای تشخیص مصداق» می باشد که در ۴جلسه توسط استاد پناهیان ارائه شده است؛ هیئت ثارالله قم، فاطمیه سال ۱۳۹۷

ریا – ۳

عارف کامل، مرحوم میرزا جواد آقا ملکی، می نویسد : یکی از عالمان بزرگ سی سال در صف اوّل نماز جماعت می ایستاد و اقتدا می کرده، پس از سی سال روزی به عللی نتوانست خود را به صف اوّل برساند و در صف دوّم ایستاد و از این که مردم او را در صفِ دوّم دیدند گویا در خود خجالتی احساس کرد. از این جا متوجه شد که در این مدّت طولانی که در ردیف اوّل، نماز اقامه می کرده، از روی ریا بوده است .

ریا – ۲

ریا در ایمان و ابراز عقاید را کمتر متذکر شده ایم. امام خمینی در این باره چنین می فرماید :

ریا – ۱

ماجرا از وقتی شروع می شود که دیگران نسبت به رفتار و گفتار ما عکس العمل نشان دهند و قضاوت کنند .