access_alarm 1394/09/10

قرآن و عترت

برداشتهایی از کلام پیامبر (صلی الله علیه و آله) در حدیث ثقلین که این دو کنار هم ذکر شده اند .

۱- همانطور که کلام قرآن حجّته، کلام ائمه نیز حجته .

۲- همانطور که قرآن  ظاهر و باطن داره، اهل بیت هم ظاهر و درون دارند .

۳- همان طور که قرآن رو باید مطالعه کرد و شناخت، ائمه نیز باید شناخته شوند .

۴- همان طور که قران آسمانی است، ائمه نیز افلاکی و آسمانی اند .

۵- همان طور که قرآن جدا کننده حق و باطل است، ایمه نیز جدا کننده ی مومن از منافق و کافر.

۶- همان طور که قرآن بهترین کتاب است، ائمه بهترین انسان هایند .

۷- همان طور که قرآن از خطاء محفوظ و معصوم است، ایشان نیز معصوم اند .

۸- همان طور که قرآن شفاعت کننده است.  اهل بیت نیز شفاعت کننده اند .

۹- همان طور که نگاه به قرآن عبادته، نگاه به اهل بیت هم عبادته .

۱۰- اگر جن و انس و ملائکه جمع شوند نمی توانند مثل قرآن بیاورند و همچنین اگر جن و انس و ملائکه جمع شوند نمی توانند مثل ائمه کسی را پیدا کنند .

۱۱-  همان طور که قرآن چراغ هدایت  کشتی نجاته، اهل بیت هم چراغ هدایت و کشتی نجات اند .

۱۲- همان طور که قرآن پل ارتباطیه مخلوق با خالقه، ائمه نیز پل ارتباطی مخلوق با خالق هستند .

۱۳- همان طور که قران « لاریب فیه »، ائمه نیز« لارَیب فیه » هستند .

۱۴- همان طور که قران « لا یمسه الا المطهرون»، ائمه نیز « لا یَمّسه الّا المطّهرون» .

۱۵- همان طور که قران نور است ، ائمه نیز نور می باشند .

۱۶- این دو از هم جدا نمی شوند مگر در قیامت « لن یفترقا »

نتیجه : باید در دوران غیبت، امامی حاضر و ناظر باشد .

«والسلام علیکم و رحمه الله»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *