access_alarm 1398/02/07

بهترین دعا برای امام مهربان(عج)

هدف کلی:

  • آشنایی با دعای سلامتی حضرت مهدی(عج)

اهداف رفتاری:

  •  کودک بتواند بیان کند که برای فرو فرستادن باران امام زمان(عج) واسطه هستند.
  •  کودک بتواند علت دعا برای امام زمان(عج) را بیان کند.

شرح فعالیت‌ها:

ابتدا قصه مهدوی با موضوع دعای سلامتی ارائه شد. در پایان هر قصه به صورت گروهی از کودکان سوال هایی پرسیده میشود:

نمونه سوال‌ها:

بچه ها بارون مهربون گفت که کدوم آقا دعا می کنه تا بارون بباره؟

بچه ها ما برای اینکه از امام زمان( علیه السلام) تشکر کنیم که به فکر ما هستند باید چیکار کنیم؟

سپس کاردستی صندوق صدقات و بازی قطار انجام شد.

شرح کاردستی صندوق صدقات همراه با نقاشی:

 

 

طرح هایی از صندوق صدقات همراه با پول برای کودکان از قبل آماده شده بود و به هر کودک داده شد و از آن ها خواسته شد با چسباندن آن در دفتر خود اطراف آن را نقاشی کنند.

با توجه به اینکه در قصه کودکان با اهمیت دعا و صدقه برای سلامتی امام مهربان آشنا شدند، علاقمند بودند تصویر خود را در حال انداختن صدقه نقاشی کنند.

قابل ذکر است در این جلسه کودکان با کمک پول ها و صندوق صدقه واقعی در قالب بازی قطار برای سلامتی امام زمان(عج) صدقه انداختند.

شرح بازی قطار:

یکی از مربیان با در دست داشتن یک صندوق صدقه سبز کوچک لوکوموتیوران قطاری شد. قبل از شروع بازی به کودکان یک پول واقعی داده شد و از آن ها خواسته شد هر کدام در گوشه ای از کلاس یک ایستگاه انتخاب کنند و به صورت پراکنده بایستند. به کودکان گفته شد برای سوار شدن به قطار باید پول پرداخت کنند تا بتوانند سوار قطار شوند و حتما در هنگام انداختن پول باید نیت کنند و این جمله را با صدای بلند بگویند: برای سلامتی امام زمان. مربی به عنوان نفر اول پولی داخل صندوق صدقه می اندازد و حال دور کلاس دور می زند و جلوی هر کدام از بچه ها می ایستد.( به دلیل اینکه  فضای محل بازی ما بزرگ بود بازی جذاب برگزار شد و هر چه فضا و تعداد افراد بیش تر باشد به جذابیت بازی افزوده می شود.)

بچه ها پول هایشان با گفتن جمله بالا داخل صندوق صدقه می اندازند و پس از آن سوار قطار می شوند و پشت سر لوکوموتیوران به سراغ مسافر بعدی می روند. جهت جذابیت بیش تر با سوار شدن همه کودکان سرعت قطار را کند و تند کردیم.

تصاویر جلسه :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *