access_alarm 1397/10/09

چرا امام زمان(عج) – قسمت سوم

قسمت: سوم

شاید بارها و بارها این سوال در ذهن من خلق بشود که جدا چرا امام زمان وجود دارد؟ چرا امام زمان هست؟

دوستان، برادران، خواهران اگر امام هست؛ بودن امام حکمت دارد؛ اگر امام هست اما در پس پرده غیبت حضور دارد؛ وجود دارد قطعا حضور او و وجود او برای من دلیل و برای من حجت است؛ بالاترین حجت بودن امام این است که من از او اطاعت بکنم.

 

بارها و بارها شاید این سوال در ذهن من خلق شده که چرا خدا از میان این همه انسان- میلیاردها آدم رفتند و آمدند خواهند آمد- چگونه از میان این همه انسان خدا دست من رو گرفته و در زمان انتظار قرارداده. چرا من؟ چرا در این عصر هستم؟ و آیا بودن من در این عصر و در این زمان دلیل دارد؟ قطعا وجود امام زمان و بودن من در دوره‌ ی امام زمان به معنای پیوند من با امام زمان است؛ به معنای ارتباط من با امام زمان است؛ گاهی بنشینیم فکر کنیم واقعا خدا چه توقعی از من در عصر انتظار دارد؟ چگونه خدا این توفیق بزرگ الهی رو به من داده؟ چگونه خدا من رو در زمانی قرار داده که سرنوشت این عالم به نگاه من گره خورده؛ ای کاش نگاه خودم رو به افق نگاه ولی زمان گره بزنم؛ ای کاش نگاه خودم رو به افق صاحب زمان گره بزنم.

 

بودن در زمان امام حی که او سرنوشت این عالم رو متحول می‌کند، می‌طلبد که نگاه من هم به سمت تحول این عالم شود. من زمانی می‌توانم نگاه خود را به سمت تحول این عالم و به سمت سرنوشت این عالم تنظیم کنم که نگاه خودم رو به سمت خودم تغییر بدهم.

گاهی مواقع ما اسیر بعضی از حاشیه‌هایی هستیم که ما رو از مسیر سرنوشت این هستی دور می‌کند.

 

مهدویت یعنی نگاه او معطوف به نگاه وجود با کرامت امام زمان؛ من زمانی می‌توانم نگاه خودم رو معطوف به وجود با کرامت امام زمان بکنم که نسبت به امامم دقت کنم، نسبت به امامم حساس باشم، نسبت به امامم تمرکز بکنم، نسبت به امامم زوم بشم.

دوستان ای کاش در بیست و چهار ساعت، ساعتی رو اختصاص به ارتباط با امام تنظیم بکنم، ساعتی رو کارمند امام زمان باشم، ساعتی رو تمام تمرکزم رو نسبت به وجود با کرامت امام زمانم تنظیم بکنم؛ اگر نظم فکر من و نظم قلب و دید من به سمت صاحب عصر باشد؛ اون وقت نگاهم به خودم و نگاهم به آفرینش و هستی و نگاهم به سرنوشت  این عالم، یک نگاه عمیق مهدوی خواهد شد.

 

آقای من! مولای من! تو خالق بزرگ این عالم را نماینده‌ لحظه‌ها هستی، نماینده ثانیه‌ها هستی. چقدر زیباست گاهی به تو این گونه خطاب کنم سلام آقای لحظه‌ها.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *