access_alarm 1397/12/07

دولت کریمه – قسمت نهم

عرض کردیم که در دوران حکومت کریمه امام زمان، دولت کریمه حضرت، همه‌ ابعاد وجودی انسان به اوج خودش می‌رسه و تعالی و عدالت پیدا می‌کنه.

درچند جلسه گذشته از ابعاد انسانی سخن گفتیم؛ در این جلسه می‌خوایم به ابعاد عقلانی زندگی بشر در دوران دولت کریمه بپردازیم. در روایت داریم که از امام صادق( علیه‌السلام) می‌فرماید: که اصول علم و دانش دارای بیست و هفت مرحله هست، بیست و هفت پایه هستش، تمامی پیامبران آنچه را برای مردم تا به حال آورده‌اند دو حرف بوده؛ وقتی که قائم ما قیام می‌کند؛ بیست و هفت حرف دیگر علوم را نیز آشکار می‌سازد و در میان مردم رواج می‌دهد و ضمیمه‌ آن دو حرف می‌کند تا بیست و هفت حرف تکمیل شود.

این پیشرفت علمی فوق العاده هستش؛ سؤال این است که چرا تا زمان ظهور حضرت فقط دو پله از پایه های علمی توسعه پیدا می‌کنه؟ این مسئله خیلی مهم هست تا ما بخوایم بفهمیم که بُعد علمی حکومت امام زمان چه ارزشی داره.

علم بدون انسان کامل و بدون حاکمیت متخصص معصوم برای بشر مضر هست؛ بشر الان تا این زمان بیشترین پیشرفت علمی خودش را داشته، ولی ما می‌بینیم هر چقدر علم پیشرفت کرده بدبختی‌ها و نکبت‌ها و مشکلات زندگی انسان بیشتر شده؛ ما الان بیش از هر زمان دیگری گرسنه داریم در روی زمین، بیش از هر زمان دیگری جنگ و خونریزی و کشتار انسان‌ها رو داریم؛ خودکشی داریم؛ طلاق داریم؛ مصرف مواد ضد افسردگی داریم؛ مصرف مواد مخدر داریم؛ غم و غصه داریم؛ بیش از هر زمان دیگری بیماری‌های روحی و روانی و تیمارستان‌ها رو داریم و حتی مشکلات جسمی بشر هم، الان به اوج خودش رسیده.

در واقع علم شاید تونسته باشه برای بشر آسایش بیاره اما آرامش رو از انسان گرفته، خوشبختی از انسان دور شده. اینجوری نیست که انسان هر چقدر عالم تر شده باشه و دانش و تکنولوژی در زندگی او بیشتر شده باشه انسان خوشبخت تر شده باشه.

این علم چون با حاکمیت بخش فوق عقلانی و عقلانی انسان اداره نمی‌شه؛ در استخدام بخش حیوانی و گیاهی و جمادی انسان قراره می‌گیره و برای همین مضر هست. تمام این نکبت‌ها و بمب‌ها و مواد مخدر و تکنولوژی‌های سرطان آور و فساد‌هایی که شما در روی زمین می‌بینید کار اهل علم هست و اهل علم هست که این همه نفسانیت داره که دنیا رو به فساد کشونده. اهل علم هست که دنیا رو پر از ظلم می‌کنه که امام زمان لازم هست بیاد و دنیا رو پر از عدل بکنه، لذا مفهوم این روایت که در زمان ظهور حضرت از بیست و هفت پایه علم فقط دو پلش طی می‌شه این هستش که بشر ظرفیت این رو نداره که بیشتر از این دریافت کنه؛ با همین دو پله خودش رو به بدبختی و نکبت، این همه فساد رسونده، اما در دولت کریمه آنقدر اوضاع انسانی انسان خوب خواهد شد که ظرفیت پیدا خواهد کرد که از علم سوء استفاده نکنه، بلکه این علم در جهت تعادل همه ابعاد زندگی او و شیرینی و آسایش و همراه با شادی و آرامش زندگی او به کار گرفته می‌شه.

خُب الان خیلی‌ها با این پیشرفت‌های امروز متحیر هستند که بشر با چه سرعتی داره پیش می‌ره اما علم امروز بشر در مقابل علم زمان امام زمان، حکم یک دانش ابتدایی رو داره و پیشرفت علم در اوجش در اون دوران ظهور خواهد کرد و باید گفت که چه شود اون دوران؛ چه شود که بشر در نزدیک ترین حالت علمی خودش به خداوند تبارک و تعالی و خزانه داران علم الهی، یعنی معصومین( علیهم ‌السلام) قرار خواهد گرفت.

ان شاء الله خدا روزی همه ما کنه اون دوران رو درک بکنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *