access_alarm 1397/08/16

فلسفه لعن در زیارت عاشورا

لعن شدن یعنی اینکه از رحمت خدا به دور بودن؛ بدترین بلایی که می‌تونین سر یه نفر بیارین اینه که لعنش کنین. در زیارت عاشورا لعن بر سلام تقدم داره هم تعدادش بیشتره، هم در اون صد لعن و صد سلام؛ اول صد تا لعنه بعد صد تا سلام. آیة الکرسی هم که بخونین میگه: « یَکفُر بالطّاغوت وَ یُؤمِنُ بِالله، سوره بقره آیه۲۵۶» اول کافر شو به طاغوت بعد یؤمن بالله؛ اول زدودن شرک وگرنه اصلا توحید معنی نداره.

 

روایت داریم کسی که تولی داره دوستی داره اما تبری نداره معصوم می‌فرماید: یه همچین کسی دروغگو است. اونچه که باعث میشه ما لعن بفرستیم بر جریاناتی، تفکراتی و افرادی و آرزوی لعنی ابدی بر اون‌ها می کنیم بخاطر اینه که ظلم این‌ها اثر ابدی داشته. یکسری لعن افراد ما داریم در زیارت عاشورا این خیلی مهمه؛ چرا یکسری افراد اسم برده؟ اما ببینین کیا بودن!

 

یزید سال ۲۵ یا ۲۶ هجری به دنیا میاد( لعنة الله علیه) مادرش کسی نمی‌دونه کیه یعنی دقت نکردن همه میگن: یزید بن‌ معاویه یا مادرش« میسونه» اصلا عرب نبود؛ میسونه مادرش یهودی بود پدرش مسیحی؛ خود میسونه می‌گفت: من بین دین پدرم و مادرم؛ دین مادرم رو دوست دارم یعنی چی؟ یهود. زمانی که معاویه با این ازدواج کرد؛ یزید و حامله بود طلاقش داد؛ رفت پیش برادراش و یک تربیت کاملا اهل کتابی بزرگ شد؛ کاملا اهل کتاب. مشاور همین یزید ملعون فردی است به نام سِرجان؛ این فرد کسی است که مستقیم با ابن ‌زیاد ارتباط داره؛ نامه نگاری‌های مستقیم داره و به یزید مشاوره میده چیکار کن چیکار نکن. یهود طبق پیشگویی‌هاش اهل ‌بیت رو داشت، امام حسین رو به نام داشت؛ مثلا در کتاب نبوئت هیلد- نبوّت الولد عربیش میشه که هفتاد سال قبل از به دنیا آمدن پیامبر نوشته شده بود- رسما داره که سری از پشت سر بریده خواهد شد در کنار رود فرات ناموس بهترین خلق خدارا ببینی که از میان خیمه‌های رنگارنگ بیرون می‌کشند و در مقابل چشم حرام‌ زادگان قرار می‌دهند استخوان‌های سینه‌ای که در زیر سم اسبان شکسته خواهد شد.

 

همیشه برای من این سوال بود که اگر اباعبدالله در گودال به شهادت رسیده- گودال یعنی گودی- چه اصراری بوده که پیکر مطهر برداشته بشه و بیاری روی زمین صاف بگذاری و حتما نعل‌های تازه بزنی که این برنامه ریزی از قبل ریخته شده رو حتما اجرا کنی چرا؟ چون در آن کتاب آمده. به محض اینکه اباعبدالله به شهادت می‌رسه این سِرجان استعفا میده از مشاور یزید به بیت‌المقدس میره یک کتاب می‌نویسه که در اون اثبات کنه پیامبر ما جن زده است. این و جایی شنیدید قبلا؟ متاسفانه کار نشده یکسری حرف‌ها رو همینجوری سال‌هاست داریم تکرار می‌کنیم؛ با خودمون نمی‌گیم بابا این لعن خیلی سنگینه در مورد یه آدم برای چی آل و عبای این و ول نمی‌کنه؟ ننه بابا رو همه رو داره فحش میده؛ یه خورده باید در موردش فکر کرد.

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *