access_alarm 1395/06/22

نشست استاد شجاعی و بعضی فعالین مهدوی – مردادماه ۹۵

بسم الله الرحمن الرحیم

ذکر خدا و امام زمان (عج الله تعالی فرجه) و فکر کردن به او و یاد او…

 

وقتی ما به خیمه ی امام دعوت می شویم استقامت و پایداری از ماست که در خیمه بمانیم.

امام حسین علیه السلام هزاران نفر را یاد کرد اما فقط تعداد خاصی تا آخرین لحظه در کنار حضرت ماندند. هوس ها، تنبلی ها و بی حوصلگی ها اجازه نداد در کنار حضرت بمانند. امام زمان (عج الله فرجه) فرمودند : اگر شیعیان من دو صفت داشتند من می آمدم : ۱- وفاداری ۲- همدلی . کسانی که برای حضرت کار می کنند یک بشارت دارند و آن اینکه حضرت آنها را دوست دارد و برای آنها غیرت دارد. ماندن در کنار حضرت لیاقت می خواهد، ماندن در کنار حضرت معرفت میخواهد. و اینها باعث می شوند که در مسیر از مشکلات لذت ببریم، اصلا سر آدم درد می کند برای مشکلات، مثال آن در دوران دفاع مقدس. «معرفت» عشق می آورد و «عشق» هم «قدرت».

 

مهم این نیست که چند نفر جذب می شوند مهم این است که چند نفر می مانند این یک اصل است. ابعاد معرفتی را تقویت کنیم.

۱-     در درجه اول بر روی خودمان کار کنیم و جدی وقت بگذاریم! هر کسی برای خودش به صورت جداگانه برنامه داشته باشه.

۲-     مراقب باشیم کار مهدوی تبدیل به شهوت نشه! تبدیل به سرگرمی نشه! اگر اینگونه افراد، ماندگار شوند فساد ایجاد می کنند اما اگر همراه معرفت باشه می شود عشق.

 

فعال فرهنگی دو نشانه در ذات خود دارد : اول شادی و دوم آرامش. عملکرد روز به روز باید بهتر شود و افراد روز به روز متحدتر شوند. یکی از بخش های مهم خانواده است، وقتی آمار طلاق بالا میرود نمی توانیم کار فرهنگی موثر انجام دهیم… برای تمدن سازی، برای اینکه به طور جامع فرهنگ مهدوی را ایجاد نماییم باید به موضوع خانواده اهمیت زیادی بدهیم. قدرتمند و کند کار کنیم اما محکم، این باعث می شود پفکی رشد نکنیم.

 

چرا این همه کار فرهنگی انجام شده اما تاثیر نداشته ؟ علت شکست کار فرهنگی در کشور، نبود سواد فرهنگی و تخصص در کار فرهنگی بوده. مهندسی فرهنگی شامل تخصص فرهنگی و قدرتمند شدن خود است. مهندسی فرهنگی یعنی چه نوع پیامی انتخاب کنیم که موثر باشد. دست گذاشتن بر روی پیام هایی که اثر گذار است.

 

نشست استاد شجاعی با بعضی فعالین مهدوی / گزیده سخنان

مرداد ۱۳۹۵ – مشهد مقدس

 

دانلود word  “نشست استاد شجاعی و بعضی فعالین مهدوی”

دانلود pdf “نشست استاد شجاعی و بعضی فعالین مهدوی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *