access_alarm 1397/10/25

وظایف منتظران – قسمت ششم

یکی از وظایف ما نسبت به امام عصر در دوران غیبت، نسبت به دین و نسبت به ولی دین این هستش که یک انسان منتظر تاثیر گذاره، منفعل نیست.

درروایات داریم که انسان مومن مثل عطر فروشی بر دیگران عطر خوش او می‌نشینه بر دیگران اثر می­گذاره، اما متاسفانه یه عده­ای کسانی هستن که به تعبیر روایت ایمانشون مثل بال یک پشه­ است یعنی با هر بادی این­ها تغییر می­کنن یعنی هر چیزی این‌ها رو منفعل می­کنه.

 

اما انسان­های مومن، انسان­های منتظر، انسان­هایی که دارن میبینن آینده ­رو که قراره امام رو یاری بکنن افرادی هستند تاثیر گذار نه منفعل؛ افرادی هستند که تو هر جا که هستند بر دیگران تاثیر خوب می­گذارن و دیگران رو به سمت و مسیر و دغدغه و اون اهداف درست هدایت گری می­کنن، این­ها کسانی هستند که وجودشون باعث برکت و نورانیت.

این­ها کسانی هستن که وسائل و ابزاری هستند برای اینکه مومنین رو از ظلمات به سمت نور تحت ولایت الهی حرکت بدن که خدا ولی مومنین هست این­ها رو از ظلمات به سمت نور حرکت میده؛ این­ها ابزار و در واقع وسیله این کار هستند. خداوند به وسیله این­ها به اسباب این­ها، یکی از اون اسباب این­ها هستند انسان­های مومن هستند.

 

در مقابل آدم­هایی هستند که منفعلند یا اینکه خدای نکرده افراد رو در مسیر منفی پیش می­برند اون­ها می‌شن ابزار و وسیله شیطان که افراد رو از نور به ظلمات منتقل می‌کنند.

پس دو صف هست: صف حق که انسان مومن نسبت به صف حق تاثیرگذاره، یار برای امام جمع می­کنه، برای امام افراد رو کمک می­کنه، برای امام و دین حرکت آفرینه و تلاشگر است، برای حفظ دستاورد­هایی که در طول تاریخ تحقق پیدا کرده؛ شهدا، امام برای اون دغدغه­های این مسیر تلاش و کوشش می‌کنه، نقش آفرینه.

 

یه عده­ای هم هستن که متاسفانه منفعل هستند یعنی: آدم­هایی هستند که اگر در جمع خراب قرار بگیرن رنگ عوض می­کنن به یه شکله به اصطلاح تاثیرپذیر دارن این آدم­ها   نمی­تونن برای امام مشکل حل کنن؛ این­ها معمولا اگر توی فضای غلط قرار بگیرن به سمت دشمن و بدی­ها متمایل می­شن و روشون اصلا نمیشه حساب کرد.

امیدوارم که ان شاءالله همه ما جز کسانی باشیم که بتونیم برای امام و دینمون تاثیر گذار باشیم و دیگران رو به سمت این آقای خوب و به سمت این مسیر خوب بتونیم هدایتگر باشیم.

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *