access_alarm 1399/08/10

چرا امام زمان؟ – قسمت هشتم

گاهی در بعضی از روایات وقتی سوال می‌شود که مهدی آخرالزمان کی خواهد آمد؟

در بخشی از تعابیر این گونه آمده « إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَعْدَ إِيَاسٍ –  محمد بن يعقوب كليني، الكافي » مرحوم کلینی این روایت رو در کتاب گران سنگ کافی بیان کرده که این روایت از چند امام به دست ما رسیده.

مهدی آخرالزمان نخواهد آمد « لاَ يَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَعْدَ إِيَاسٍ» مگر زمانی که مضطر به آمدن امام شوید؛ این اضطرار به حجت و اضط رار به امام فوق العاده دقیق است.

 

دقت کنید همین الانی که شما کلام بنده رو می‌شنوید؛ شاید در کنار شما در چند قدمی شما یخچالی باشد که آب گوارا در آن باشد؛ اما اصلا فکر شما به سمت آب نبود؛ ذهن شما به سمت آب نبود؛ چون حس نیاز به آب ندارید؛ چون این حس در وجود شما نسبت به آب نبوده؛ چون تشنه ی به آب نبودید؛ اما اگر احساس تشنگی به آب کردید؛ احساس نیاز به آب کردید؛ اون وقت وقتی احساس نیاز به آّب کردید با همه وجود مضطر به آب می‌شوید.

دوستان ای کاش حس نیاز به امام بکنیم. من اگر حس نیازم به امام بالا برود مضطر به امام می‌شوم.

چه زمان حس نیازم به امامم بالا می‌رود؟ زمانی که شناخت من به امام بیشتر بشود.

زمانی که بدانم با وجود امام کاملم.

چه زمان حس اضطرار من به دولت کریمه بالا می‌رود؟

این روایت رو دقت کنید فوق العاده زیباست.

«  وَ یُرضَی لَهُ أَهلُ السَمَاوَاتُ وَ الأَرض حَتیَ الطَیرَ فِی الجَو» وقتی امام زمان بیاید همه‌ی اهالی آسمان و زمین از آمدن امام احساس رضایت می‌کنند.

وقتی این گونه باشد من می‌دانم که با آمدن امام همه‌ی وجودم و همه‌ی این هستی به آرامش می‌رسد، به یک حس رضایت مندی می‌رسد؛ « حَتَی الطَیرَ فِی الجَو» خیلی تعبیر روایت، تعبیر لطیفی است؛ حتی پرندگان در آسمان با آمدن امام بر ساحل رضایت و شادابی و طراوت تکیه می‌زنند.

« فوَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَاَکمَلَ بِهَ عُقُولَهُمْ » ای کاش بدانم که اگر امامم بیاید؛ دست توانمند و مهربان امام بر سر بندگان قرار می‌گیرد.

عقل‌ها کامل می‌شود، حس اضطرار به امام زمان همین است که من بگویم یاابن الحسن اگر تو بیایی من به اوج کمال می‌رسم.

اگر توبیایی نواقص پرونده‌ی هستی و زندگی من برطرف می‌شود.

اگر تو بیایی لبخند و طروات بر کوه و دشت و صحرا و گیاهان و حیوانات نقش می‌بندد.

اگر تو بیایی بشر و هستی و آفرینش به آرامش می‌رسد.

حس اضطرار به امام زمان این است که بدانم با آمدن امام زمان به اوج کمال خواهم رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *