access_alarm 1398/10/25

کدامین آیه را دروغ می‌پندارید؟ – قسمت ششم

یه سوالی اینجا مطرح میشه تو برخی از ادیان هم آمده که حیوانات با هم، کنار هم قرار می‌گیرند؛ این‌ها معناش چیه؟

 

بعضیا خواستن بگن که خُب مثلا اون گرگ و نمیدونم گوسفند کنار هم قرار می‌گیرند معناش به این معناست که اون خصلت گرگی و اون خصلت بدی از بین میره منظور در رابطه با انسان‌هاست یعنی یک نماده به معنای اینکه اون خون ریزها باهاشون برخورد میشه و جلوشون گرفته میشه و فضا فضایی است که فضای گرگ و به اصطلاح جنگ و این‌ها نیست؛ فضای مهربانی و برادری خواهد شد مثل این که فرض کنید که بگید گرگ و گوسفند کنار هم باشند این طوریه به این معنا که گرگ از اون خصلت گرگی خودش خارج شده نه اون حیوان‌ها! انسان‌های اون صورت در واقع برمی‌گردند به فضای طبیعی خودشون که مهربانی کردنه.

 

این یک جوابه؛ یک جواب دیگه این هستش که نه، ممکنه اصلا به همین معنا باشه ولی با نمونه‌هایی؛ ببینید قرآن دو مورد رو مثال می‌زنه که ولی خدا حیوانات مختلف رو کنار هم جمع کرد بدون اینکه اونا از خصلت خودشون خارج شده باشن یعنی چی؟ یعنی حضرت نوح( علیه‌السلام) حیوان‌های مختلف رو کنار هم سوار کشتی کرد؛ گرگ و گوسفند رو، شیر و فرض کن آهو رو، پلنگ و نمی‌دونم فرض کن گوزن رو، خُب چطور بودند؟ چه جور این‌ها به هم تعرض نکردند؟ چطور همدیگه رو تیکه پاره نکردند؟

 

نمی‌دونیم اما مهم اینه که این اتفاق افتاد بدون این که حیوانات از اون رده خودشون خارج بشن یا حضرت سلیمان داریم که از حیوانات مختلف سان میدید از شکار و شکارچی، از صید و صیاد، حالا مکانیسمش چی بوده نمی‌دونم اما مهم اینه که می‌شود در حالت عادی هم نه صرفا معجزه آسا، در حالت عادی هم با یک مکانیسم‌هایی حیوانات مختلف هم کنار هم قرار بگیرند؛ خیلی ضرورت نداره که انسان بخواهد حتما بگه حالا امکان نداره نمی‌شود، نه نه ممکنه این هم با یک مکانیسم‌هایی شدنی باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *