access_alarm 1398/10/25

کدامین آیه را دروغ می‫پندارید؟ – قسمت پنجم

بعضی‫ها میگن مگه میشه یک انسان این همه قدرت داشته باشه در مقابل این همه بدی‫ها بتونه بایسته واقعا میشه مثلا حضرت مهدی( علیه‌السلام) قدرت خارق العاده‫ای داشته باشه؟

جواب روشنه؛ بله.

همون طوری که حضرت عیسی( علیه‌السلام) به اراده‫ الهی«اِذ تُخرِجُ المُوتَی بِاذنِی (۱)» به اراده‫ی من مرده زنده می‌کنی. همون طوری که پیامبران دیگه این قدرت‫های بالا رو داشتند؛ حضرت سلیمان و داشتیم؛ همه پیامبران رو وقتی می‫بینیم که فعالیت اون‫ها، کار اون‫ها به ارده الهی بوده می‫تونستند کارهایی انجام بدن.

حضرت مهدی( علیه‌السلام) هم همین طور؛ غیر ازاین حتی اطرافیان پیامبر هم گاهی وقت‫ها افرادی بودن که یه سری کار‫هایی رو به ارده ی الهی انجام میدن.

در قرآن ببینید وقتی حضرت سلیمان( علیه‌السلام) می‫خواستند تخت بلقیس رو بیارند تا بلقیس این معجزه رو ببینه «قَالَ عِفرِیتٌ مِنَ الجِن (۲) » یکی از همراهان حضرت سلیمان که جن بود گفت: قبل از اینکه از جات بلند بشی من تخت آوردم اما از اونور داره که کسی که «مَن عِندَهُ عِلمٌ مِنَ الکِتَاب (۳) » اون انسان مومنی که جایگاه معنوی بالایی داشت و از علم کتاب در واقع آگاه بود گفت: قبل از اینکه چشم بر هم بزنه من این کار می‌کنم و این کار و کرد.

 

پس اراده‫ی خداوند شدنی است؛ برای انسان‫های الهی این انجام شدنی و محقق شدنی است. البته اینجا یه نکته‫ای وجود داره؛ آیا همه افرادی که با حضرت رو به رو می‌شن حضرت همه این‌ها رو با معجزه مثلا فرض کن همراه می‌کنه؟ آیا همه این‌ها در واقع تسلیم می‌شن؟ پس این سلاح‫هاشون چی میشه؟ پس این‌ها در مقابل حضرت چیکار می‌خوان بکنن؟

 

جواب اینه ببینید: وقتی سخن زیبای امام رو می‫شنون؛ راه و عملکرد امام رو می‌بینن اکثر افراد با میل و رغبت به حضرت ملحق می‌شن.من مثال ساده عرض کنم نمی‫خوام مقایسه کنم ببینید وقتی انقلاب اسلامی رخ داد بسیاری از کسانی که در دستگاه طاغوت بودند همون نظامیان در اختیار انقلاب قرار گرفتند آمدن به انقلاب ملحق شدند همافر‫ها ۱۹ بهمن آمدند به امام سلام دادند؛ به انقلاب ملحق شدند، جالبه همون اسلحه‫هایی که یک روز برای کمک به اسرائیل گرفته شده بود و با همین کشور‫های عربی و مسلمان می‫جنگیدند تو جنگ عراق و اسرائیل و از ایران کمک می‫گرفتند؛

 

این جا سوخت گیری می‫کردند همون هواپیما‫هایی که در اختیار گرفته بود برای اهداف استکبار، همون هواپیما در اختیار انقلاب و دفاع از مملکت قرار گرفت یعنی وقتی سخن زیبای امام میاد اکثر افراد با میل و رغبت به امام ملحق می‌شن؛ بنابراین همه اون قدرت‫ها رو نمی‫خوایم بگیم معجزه و امداد غیبی است اما معجزه و امداد غیبی هم هست؛ کمک الهی هم هست اما یک بخشی هم فضای طبیعی است مردم وقتی سخن زیبای امام رو می‫شنون به امام ملحق می‌شن ولو غیر مسلمان باشن؛ ولو اینکه به هیچ دینی معتقد نباشند اما وقتی راه حق رو می‌شنوند به حضرت ملحق می‌شن و جزو یاران حضرت قرار می‫گیرند و مسیر و راه امام رو هم می‌پذیرند.

 

۱: سوره مائده، آیه ۱۱۰

۲: سوره نمل، آیه ۳۹

۳: سوره نمل، آیه ۴۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *