access_alarm 1394/10/27

آیا درسته که میگن گناه کنیم تا امام زمان(عج) زودتر بیاد؟

سوال :

آیا درسته که میگن گناه کنیم تا امام زمان زودتر بیاد؟

 

پاسخ :

اولا هیچ منبعی نداریم که بگه تکالیف شرعی مانند نماز، روزه، امر به معروف، مبارزه با فساد و … در آخرالزمان ساقط میشه! چه بسا در قرآن کریم در آیات متعددی دستور به رعایت احکام، اخلاق و حدود الهی داده و کسانی که فساد می کنند را مجرم معرفی میکنه.۱

ثانیا در روایات و احادیثی که به وظایف منتظران اشاره شده، همه جا سخن از تقوا، عفاف، دوری از گناه و … بوده.۲

توصیه می کنیم کتاب “مکیال المکارم” یا “نجم الثاقب” که بصورت فارسی در کتابفروشی ها موجوده را تهیه و ملاحظه بفرمایید، بسیاری از روایات پیرامون وظایف منتظران در آنها می باشد.

 

شهید مرتضی مطهری(ره) می نویسه: «برداشت قشری از مردم درباره مهدویت و قیام انقلاب مهدی موعود(عج) … فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلم ها، تبعیض ها، حق کشی ها و غیره ناشی می شود!… این گروه به طور طبیعی به مصلحان، مجاهدان، آمران به معروف و ناهیان منکر، با نوعی بُغض و دشمنی می نگرند، زیرا آنان را از تاخیراندازان ظهور و قیام مهدی موعود می شمارند. در حالی که آیات قرآن کریم در جهت عکس برداشت بالاست…»۳

ثالثا بنی آدم بنی عادت؛ اگر انسان به کاری خو گرفت و عادت کرد، ترک آن برایش بسیار دشوار و سخت خواهد بود. چگونه می شود متصور شد که افرادی پر از رذائل اخلاقی بعد از ظهور حضرت حجت(ارواحنا فداه) عادتِ بدِ خود را ترک نمایند؟! (اگر قرار بر این بود که با معجزه همه چیز پیش برود که حکومت الهی زودتر از اینها اتفاق می افتاد).

 

توجه به این مثال نکته ی با ارزشی تقدیم تان خواهد نمود ان شالله :

شما را به مهمانی ای دعوت می کنند. می پرسید کجاست؟ می گویند «خرابه ای پر از کثافات و آلودگی» می پرسید چه افرادی آنجا هستند؟ می گویند «یه عده ظالم و آلوده که سر به تن شان نمی ارزد» می پرسید چه خوراکی بعنوان پذیرایی می دهید؟ می گویند «غذایی کثیف و آلوده»! حال با توجه به اینکه شما دعوت شده اید آیا می روید؟! (بلاتشبیه) وجود نازنین امام عصر(عج) که پاکترین و ویژه ترین و مهم ترین فرد عالم هستند را می خواهیم صدا بزنیم و دعوت نماییم به جامعه ای پر از ظلم و فساد، و پر از ظالم و خائن… آیا خداوند بپذیرد؟!!!

باشد که از منتظران صالح، از یاران پاک و خاص ایشان باشیم.

 

منابع:

توبه ۱۱۲ ؛ هود ۱۱۶ و …

بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۴۰

قیام و انقلاب مهدی موعود(عج)، ص۵۴-۵۶

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *