access_alarm 1394/12/09

عده ای منتظرن بعد از ظهور توبه کنند!!! به افرادی که این حرف رو میزنن چی بگم؟!

سوال :

عده ای منتظرن بعد از ظهور توبه کنند!!! به افرادی که این حرف رو میزنن چی بگم؟!

 

پاسخ :

پاسخ را در چند بخش تقدیم می کنیم، البته هر قسمت به تنهایی می تواند خود، پاسخگوی سئوال مذکور باشد.
۱٫ «آیا این افراد ظهور را درک می کنند؟!» فرد چگونه می تواند بگوید بعد از ظهور توبه می کنم در حالیکه زمان ظهور، معلوم نیست و امکان دارد قبل از ظهور بمیرد! همین یک جمله کافی ست بر این که این استدلال، حرفی غیرمعقولانه است.
جوانان گفتند پیر شویم توبه کنیم صدها جوان مُرد و یکی پیر نشد
استادی می گفت : اگر کسی به من بگوید پیر شوم توبه می کنم، بنده به او می گویم «شما امضا بزن هفتاد سال زنده ای تا منم زیرش امضا بزنم ۶۵ سال آزاد.» چه تضمینی وجود دارد به حیات ما؟! شاید فردا شب مُردیم؟!!

 

۲٫ بنی عادم، بنی عادت
وقتی آدمیزاد به کاری (به اخلاق و صفتی) عادت کرد، ترک آن بسیار سخت است. همانند کسی که سالها با تکبر و خودخواهی خو گرفته باشد، آیا می تواند به راحتی تغییر اخلاق داده و متواضع گردد؟! کسی که مدتها گران فروشی کرده و حرص مال دارد و این مساله برایش مِیل و لذت گشته، آیا می تواند به آنی خلاف مِیلَش رفتار نماید؟! کسی که مدتهاست رانندگی اش بسیار سریع و بدون احتیاط است آیا به راحتی و یک شبه می تواند توبه کند و در رعایت قوانین، مطیع محض گردد؟! یا شخصی که سالها سیگار کشیده، آیا به راحتی و فورا قادر به ترک آن می باشد؟!
بله! بنی آدم، بنی عادت! نتیجه اینکه سعی کنیم اخلاق و رفتار غیرانسانی، خو و عادتمان نگردد چرا که توبه ی بعد از آن، بارها سخت تر از سختیِ انجام ندادنش است. آقای قرائتی می فرمودند: مگر توبه، ماشین است که هر موقع دلت خواست سرش را کج کنی؟؟ آدمی که یک عمر خلاف کرده، خیلی سخت پیش می آید بنشیند پای سفره ی توبه! انسان وقتی به گناه خو گرفت، روز قیامت هم دروغ میگه! بت پرست ها روز قیامت قسم می خورند که ما مشرک نیستیم. جالبه به خود خدا قسم می خورند که ما مشرک نبودیم! «وَ اللّه رَبَّنا ما کُنّا مُشرِکین» انعام / ۲۳ – چون یک عمری دروغ گفته این دروغ جزء ذاتش شده! لذا آنجا هم دروغ میگه!

جهت مطالعه ی بیشتر درباره توبه می توانید به آدرس زیر مراجعه بفرمایید :

مطالعه بیشتر

 

۳٫ بنابر فرض اینکه «من مسلمان هستم و قرآن را بعنوان کتاب آسمانی و کتاب زندگی قبول دارم» آیات قرآن پُـر است از سفارش به تقوا، عمل صالح، عدم ظلم و فساد، حفظ حدود الهی، دوری از تکبر و خودخواهی، امر به معروف و نهی از حرام، دقت در عبرت های تاریخی و غیره… در کجای قرآن گفته هر کاری دلم خواست انجام بدهم؟!

 

۴٫ انصافا اگر فردی به توبه ی آینده اش اطمینان دارد پس همین الان توبه ی حقیقی نموده و پای توبه (و عهد) ش بماند، تا ادعای خود را ثابت نماید. اگر چنین شد هم مقام و درجه ی بالایی کسب خواهد نمود، هم در زمره ی یارانِ امام بودنش قطعی می شود ان شالله و هم اگر قبل از ظهور از دنیا رفت، پاک از دنیا رفته است و اهل سعادت ابدی می گردد.

 

“با آرزوی موفقیت به دین داری و دین یاری و ان شالله عاقبت بخیری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *