access_alarm 1394/10/27

سختی ها و بلاها در رشد و کمال انسان خیلی مؤثرند در حالیکه در حکومت امام زمان از اینا خبری نیست!

سوال :

سختی ها و بلاها در رشد و کمال انسان خیلی مؤثرند در حالیکه در حکومت امام زمان از اینا خبری نیست!

 

پاسخ :

بله، قطعا تحمل سختی ها و مقاومت در برابر بلاها انسان سازه، مثلِ سنگی که اگه تحمل ضربات تیشه رو داشته باشه (و نشکنه) تبدیل به تندیسِ زیبایی خواهد شد.
ما دو مدل رنج و سختی داریم: یکی: رنج و سختی خوب / و دیگری: رنج و سختی بد

 

این سنت خداست، برای افرادی که می خواهند اهل بهشت باشند. با مثالی خدمت تان عرض می کنم: ما مثلا سعی می کنیم حرام نخوریم، دین فروشی نکنیم، یا گرون فروشی نکنیم، ربا نخوریم. اینکه کسی حرام نخورد، سختی داره اما اگه کسی این سختیِ خوب رو تحمل نکرد، سختیِ بد به سراغش میاد، اگه آسایش هم داشته باشه، آسایشش بدونِ آرامش خواهد بود. اگه پول هم به دست بیاره، مالش بدونِ برکت خواهد بود… کسی که سختی خوب رو تحمل نکنه، اجبارا باید سختی بد رو تحمل کنه

 
دوران ظهور، دورانیه که چون مردم، سختی های خوب رو تحمل می کنند، لذا دیگه سختی های بد نخواهند دید، بنابراین برکت به مال و اموالشون، و آرامش به آسایش شون را در حد اعلا تجربه خواهند نمود.در اون دوران، تلاش و کوشش خواهد بود، عرق ریختن خواهد بود، اما بسیار شیرین و لذت بخش، و با مطلوب ترین نتیجه.

 
اینکه کسی گمان کنه پس از ظهور امام زمان(علیه السلام) هیچ سختی و مشکلی وجود نداره، فرض درستی نیست! جهاد، تشکیل حکومت، اداره ی حکومت، رسیدگی به کارهای مردم، خدمت به دیگران … پس از ظهور هم وجود داره، لذا قطعا اون دوران، راحتیِ مطلق نخواهد بود، همچنین ناز و نعمت، یا بخور و بخواب هم نیست. شکوفاییِ اَعمال، پُشتکار و تلاش، قطعا و حتما وجود خواهد داشت. در واقع تلاش و کوششِ سالم خواهد بود، و رشد، صحت و تندرستی، برپایی عدالت، حذف رانت خواری و از بین رفتن تبعیض ها … همه و همه را نیز به دنبال خواهد داشت. اینها بخشی از زیبایی های دولت کریمه ی حضرت حجت علیه الصلاة و السلام است که به وسیله ی تقوا یعنی “عمل به خوبیها و ترک بدی ها” محقق خواهد شد.

 

خدا ما رو بر درک ظهور با حرکت و برکتِ امام مهدی(ارواحنافداه) موفقت بدارد. ان شالله

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *