access_alarm 1394/08/26

۳ سخن تکان دهنده برای شیعیان

“۳ سخن تکان دهنده برای شیعیان”
◀ ای گروه شیعه!
شمایید که به ما منسوب اید؛ برای ما زینت باشید نه مایه ی ننگ و عار . چه مانعی دارد که همانند یاران علی(ع) در بین مردم (اهل_سنّت ) باشید؟ که اگر مردی از یاران او در بین قبیله ای قرار می گرفت امام و مُؤذّن آنها بود و امانتدار و محافظ مال آنان. مریضان آنان را عیادت کنید و در تشییع جنازه ی آنان حاضر شوید و در مساجدشان نماز بگزارید. نگذارید در امر خیر از شما پیشی گیرند، به خدا قسم شما سزاوارتر از آنها به آن امر هستید.
(فرمایشات امام صادق (ع)، بحار الأنوار، ج۸۵، ص۱۱۹)

◀ امام صادق (ع) خطاب به زید بن حشّام:
ای زید! با مردم [یعنی عامه و اهل تسنن] با اخلاقِ خودشان معاشرت کنید، در مساجدشان نماز بگزارید و مریضانشان را عیادت کنید و در تشیع جنازه هایشان حاضر شوید و اگر توانستید امام جماعت یا مؤذن آنها شوید این کار را بکنید که اگر شما چنین عمل کردید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خدا او را رحمت کند چه اصحابش را خوب تربیت کرده است و اگر این امور را ترک نمودید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خداوند جزایش را بدهد چه اصحابش را بد تربیت کرده است.
(من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص۳۸۳ / وسائل الشیعه، ج۸، ص۴۳۰)

◀ عبدالاعلی می گوید: شنیدم امام صادق(ع) می گوید: به دوش کشیدن امر ما (شیعه بودن) تنها به این نیست که آن را تصدیق بکنی و قبول بکنی…خدا رحمت کند بنده ای را که محبت مردم (اهل سنت) را به خود جلب نماید و با آنچه آنها می دانند و آشنا هستند سخن بگوید و در مورد چیزی که قبول ندارند و نمی دانند سخن نگوید.
و سپس فرمود: به خدا سوگند جنگ ناصبی با ما سخت تر از مطالبی نیست که بعضی به ما نسبت می دهند و ما راضی نیستیم.
اگر از کسی شنیدید که دارد افشاگری می کند، سراغ او بروید و او را از این کار منع کنید…
(کافی، جلد ۲، ص ۲۲۲)
منبع: نشریه اخوّت

رحماء_بینهم
هفته_وحدت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *