access_alarm 1395/05/19

پاسخ کوبنده امام خمینی به شبهه ی «تشکیل حکومت» در دوران غیبت

 

یک دسته ای بودند که می گفتند «هرحکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، باطل است و بر خلاف اسلام!» آنها خیال کرده بودند که «هرحکومتی باشد» در صورتی که آن روایات می گوید اگر کسی «با عنوان مهدویت» عَلَمی بلند کند، باطل است.

 

اینها نمی فهمند و نمی دانند دارند چه می گویند؛ بهشون تزریق کرده اند که این حرفها را بزنند، این اشخاص غافل را بازی داده اند! نبودن حکومت، یعنی اینکه همه ی مردم به جان هم بریزند، بکُشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند! بر  خلاف آیات الهی ست!

 

اگر یک سال، حکومت و نظام در یک مملکتی نباشد، آنقدر فساد می شود که آن طرفش پیدا نیست! حضرت بیاید چه کند؟ «هرحکومتی در زمان غیبت باطل است» یعنی هرج و مرج! یعنی عالم به هم بخورد تا حضرت بیاید درستش کند!! ما باید درستش کنیم تا حضرت بیاید.

 

الان دیگر تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد؟ یا تکلیفش این است که مردم را دعوت کند به فساد؟! پس باید بنشینیم دعا کنیم به امریکا و اَذنابشان! [بندگانشان..] این که کسی بگوید «آنها ما را به بازی بگیرند، هیچ کاری به کارشان نداشته باشیم؛ هرکاری خواستند انجام دهند» این باید خیلی آدم نفهمی باشد!

 

بله، ما نمی توانیم دنیا را از عدالت پر کنیم، چون نمی توانیم او باید بیاید، اما ما باید زمینه را فراهم کنیم. [این موافق قرآن است]

 

صحیفه، ج۲۱، ص۱۳

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *