شیعه ی تنوری…!
امام باقر فرمودند: افرادی که تا_آخر به طالوت وفادار ماندند، سیصد و سیزده نفر بودند. امام صادق فرمودند: خدا اصحاب موسی را به وسیله ی نهر آبی امتحان کرد، اصحاب قائم هم چنین امتحان خواهند شد.
امام باقر فرمودند: افرادی که تا_آخر به طالوت وفادار ماندند، سیصد و سیزده نفر بودند. امام صادق فرمودند: خدا اصحاب موسی را به وسیله ی نهر آبی امتحان کرد، اصحاب قائم هم چنین امتحان خواهند شد.
پیامبر فرمودند: من می روم و دو_امانت را در کنار شما می گذارم: قرآن و اهل بیتم، این دو هیچ وقت از هم جدا نمی شوند.
ابوذر به پیامبر گفت: از لیلة القدر برام بگویید. آیا فقط در زمان پیامبران بوده؟ آیا بعد از پیامبران، دیگر شب قدری نیست یا تا روز قیامت هر ساله خواهد بود؟ پیامبر فرمودند: «شب قدر تا روز قیامت خواهد بود.»
آری! بیش از یازده قرن است که ملائکه شبهای قدر به محضرِ حضرتِ مهدی سلام الله علیه می رسند…
امام رضا علیه السلام فرمودند: مقصود از «مائکم» ائمه می باشند که آنها ابوابُ الله هستند. «فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاءٍ مَّعِين» یعنی: چه کسی علم_امام را برای شما خواهد آورد؟!
[آن قدری که کشاورز “چشم انتظار باران” است، دیگران نیستند! اوست که بذر پاشیده و زمین را آماده کرده…]
حضرت یونس در معده نهنگ قرار داشت؛ جای هضم هر چیزی! نه هوایی، و نه نور و روشنایی! به عبارتی در بدترین موقعیتِ حیات بود! خدایی که قدرت دارد بنده اش را تا روز قیامت در چنین موقعیتی زنده نگه دارد، آیا قدرت ندارد حجتش را در شرایط طبیعی نگه دارد؟! جالب است که در این صورت نهنگ هم لازم بود تا قیامت زنده بماند. اگر عمر طولانی محال بود، معنا نداشت خداوند بفرماید: لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُون.
تفسیری: آیاتی که ظاهر و تفسیرش درباره مهدویت است.
تأویلی: آیاتی که درون و باطنش، درباره مهدویت است.
تطبیقی: آیاتی که مصادیق متعددی دارد و مهدویت نیز یکی از مصادیق آن است.
تبیینی: آیاتی که موضوعش ارتباطی با مهدویت ندارد اما برای تبیین مباحث مهدوی و پاسخگویی به سئوالات و شبهات مهدویت، کاربرد بی نظیری دارد.