امام غایب در قرآن

امام صادق (علیه السلام) در تفسیر این آیه فرمودند : متقین؛ کسانی هستند که به قیام حضرت قائم (علیه السلام) که البته حق است، اقرار و ایمان داشته باشند و غیب هم «امام غایب» است.

آخرین وصی در قرآن

مفضل میگه از امام صادق علیه السلام پرسیدم در این آیه، منظور از «کلمات» چیست؟ امام فرمودند : منظور همان کلماتی است که آدم از پروردگارش یادگرفت و توبه کرد؛ آن وقتی که گفت: “خدایا به حق محمّد، علی، فاطمه، حسن و حسین، توبه ام را بپذیر” و توبه اش پذیرفته شد؛….

سیصدوسیزده یار در قرآن

امام باقر – پس از ذکر بعضی علائم ظهور – فرمودند: آنگاه خداوند سیصدوسیزده نفر از یاران او را که به تعداد اصحاب بدر هستند، بدون قرار قبلی، نزد وی گرد آورد،….

وقایع نزدیک ظهور در قرآن

ابوبصیر از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده که حضرت فرمودند: ناگزیر باید پیش از آمدن قائم علیه السلام سالی باشد که مردم در آن سال گرسنه بمانند و آنان را ترسی سخت از کشتار و کاهش اموال و کم شدن عمر و محصول فراگیرد که این در کتاب خدا بسیار آشکار است….

«امتحان منتظران» در قرآن

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: خداوند اصحاب موسی را به وسیله ی نهر آبی امتحان کرد چنان که فرمود « إِنَّ اللَّهَ مُبتَليكُم بِنَهَرٍ »، اصحاب قائم هم چنین_امتحانی خواهند داشت.

ارزش شناخت امام در قرآن

ابوبصیر از حضرت صادق (علیه السلام) سئوال کرد که تفسیر این آیه که «هر کسی را حکمت داده شود، پس به او خیر بسیاری داده شده» به چه معناست؟ حضرت فرمودند: «حکمت؛ بندگی خدا و شناخت امام است.»

«علم امام» در قرآن

او کسى است که این کتاب [آسمانی] را بر تو نازل کرد، قسمتى از آن آیات محکم است [یعنی صریح و روشن است] آنها اساسِ کتاب هستند و قسمتی دیگر متشابه است [که توضیح و تاویل ‏پذیرند] ….

به صوت حجازی قرآن مهدی

محمد بن عثمان (دومین نائب خاص) میگه: چون مهدی خلیفة الله متولد شد، نوری از بالای سرش به آسمان ساطع گردید، سپس برای پروردگارش به سجده افتاد. آنگاه سر از سجده برداشت……

«وارث پیامبران» در قرآن

هنگامی که قائم (علیه السلام) در مکه، تکیه به خانه خدا زند، با جملاتی خود را معرفی کرده، سپس آیه ی بالا را خوانده و می فرماید: «خداوند آدم و نوح و فرزندان ابراهیم و فرزندان عمران را بر جهانیان برتری داد و برگزید…»