برداشتهایی از کلام پیامبر (صلی الله علیه و آله) در حدیث ثقلین که این دو کنار هم ذکر شده اند .
1- همانطور که کلام قرآن حجّته، کلام ائمه نیز حجته .
2- همانطور که قرآن ظاهر و باطن داره، اهل بیت هم ظاهر و درون دارند .
3- همان طور که قرآن رو باید مطالعه کرد و شناخت، ائمه نیز باید شناخته شوند .
4- همان طور که قران آسمانی است، ائمه نیز افلاکی و آسمانی اند .
5- همان طور که قرآن جدا کننده حق و باطل است، ایمه نیز جدا کننده ی مومن از منافق و کافر.
6- همان طور که قرآن بهترین کتاب است، ائمه بهترین انسان هایند .
7- همان طور که قرآن از خطاء محفوظ و معصوم است، ایشان نیز معصوم اند .
8- همان طور که قرآن شفاعت کننده است. اهل بیت نیز شفاعت کننده اند .
9- همان طور که نگاه به قرآن عبادته، نگاه به اهل بیت هم عبادته .
10- اگر جن و انس و ملائکه جمع شوند نمی توانند مثل قرآن بیاورند و همچنین اگر جن و انس و ملائکه جمع شوند نمی توانند مثل ائمه کسی را پیدا کنند .
11- همان طور که قرآن چراغ هدایت کشتی نجاته، اهل بیت هم چراغ هدایت و کشتی نجات اند .
12- همان طور که قرآن پل ارتباطیه مخلوق با خالقه، ائمه نیز پل ارتباطی مخلوق با خالق هستند .
13- همان طور که قران « لاریب فیه »، ائمه نیز« لارَیب فیه » هستند .
14- همان طور که قران « لا یمسه الا المطهرون»، ائمه نیز « لا یَمّسه الّا المطّهرون» .
15- همان طور که قران نور است ، ائمه نیز نور می باشند .
16- این دو از هم جدا نمی شوند مگر در قیامت « لن یفترقا »
نتیجه : باید در دوران غیبت، امامی حاضر و ناظر باشد .
«والسلام علیکم و رحمه الله»