شبهه شناسی

چند نکته پیرامون زندگی امام زمان

ویژگی جسمانی حضرت
خوراک حضرت
ازدواج حضرت
محل زندگی حضرت در دوران غیبت

نماز با مهر

چرا شیعیان در نماز از مهر استفاده می کنند ؟

جوابیه بر بعضی شبهات فاطمیه

شکل منازل مسکونی در مدینه بصورت ساختمان های بلند بوده وبرای جلوگیری از نگاه نامحرمان پرده ای بر آن آویزان می شده، پس چطور ممکنه فاطمه بین درو دیوار بوده باشد ؟ در را آتش بزنند ؟ و مسئله مسمار در و غیره ؟

تفاوت اذان و اقامه – شیعه و سنی

با سلام تاریخچه اذان و اقامه از چه زمانی است؟ آیا پیامبر (ص) اذان و اقامه را به همین شکل کنونی ما ادا می کردند؟ و یا سندی معتبر وجود دارد که اذان و اقامه ما شیعیان صحیح است یا سنی ها ؟

شهادت حضرت زهرا ، ۷۵ روز یا ۹۵ روز ؟

سال ۱۳۴۵ شمسی در مکّه، شیخ علی کاشف الغطاء نوه شیخ جعفر کاشف الغطاء رو دیدم و او خاطره ای برایم گفت که : « جدّ ما مرحوم کاشف الغطاء با خودش گفت مردم در احکام الهی از ما تبعیّت می کنند و گوش به فرمان فتواهای مَراجعشان هستند و در مورد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه)، اگر ما اعلام بکنیم در ۷۵ روز است یا ۹۵ روز، مردم متابعت می کنند و دیگه دو عزاداری و دو دستگاه به پا نمیشه »

حدیث ثقلین

ای مردم ! من از بین شما خواهم رفت و دو گوهر گرانبها باقی خواهم گذاشت که اگر به آن دو چنگ بزنید و آن را رَها نکنید هرگز گمراه نخواهید شد، یکی قرآن و دیگری عترت من، اهل بیت من، بدانید که آن دو از هم جُدا نمی شوند و در قیامت در کنار حوض کوثر بر من وارد می شوند. (بر آنها سبقت نگیرید که هلاک می شوید)

شبهه قدرت و سکوت حضرت علی

علی که شیر خدا و اسدالله الغالب بود، چگونه حاضر میشه در برابر ضربه ای که به همسرش می زنند سکوت کند ؟

۱- امیرالمونین در مرحله ی اوّل با عُمر برخوردِ سختی کرد

چطور با وجود علی،همسرش رفت پشت در

چطور میشه باور کرد که با وجود حضرت علی در منزل، حضرا زهرا، همسرش رفت پشت در ؟

اولا : از بعضی روایت استفاده میشه، حضرت زهرا در ورودیِ منزل بودند و با دیدن عمر و هَمراهانش، در را به روی آنان بست

نقد شبهه درب خانه حضرت زهرا

به صورت ساختمان های بلند، دیوارهای کشیده بود و برای جلوگیری از نگاه غریبه ها پرده یا حصیری آویزان بود. پس چه طور ممکنه حضرت بین در و دیوار قرار گرفته باشند و یا در را آتش بزنند ؟

با بررسی روایات شیعه و سنی متوجه می شویم در مدینه درب چوبی بوده است .