access_alarm 1394/09/24

شهادت حضرت زهرا ، ۷۵ روز یا ۹۵ روز ؟

شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه )

بعضی در حال تحقیقند که آیا ۷۵ روز صحیحه یا ۹۵ روز ؟

آیت الله مقتدایی در درس خارج فقه شون در تاریخ ۷ / ۲ / ۸۹ فرمودند :

سال ۱۳۴۵ شمسی در مکّه، شیخ علی کاشف الغطاء نوه شیخ جعفر کاشف الغطاء رو دیدم و او خاطره ای برایم گفت که : « جدّ ما مرحوم کاشف الغطاء با خودش گفت مردم در احکام الهی از ما تبعیّت می کنند و گوش به فرمان فتواهای مَراجعشان هستند و در مورد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه)، اگر ما اعلام بکنیم در ۷۵ روز است یا ۹۵ روز، مردم متابعت می کنند و دیگه دو عزاداری و دو دستگاه به پا نمیشه »

او تصمیم گرفت در این مورد تحقیق کند و تمامی کتب و نظرات علمای شیعه و سنّی را بخواند و حکم نهایی را صادر کند. لذا این کار رو انجام داد، شیخ جعفر کشف الغطاء مادرِ پیری داشت که مجتهده واهل عبادت بود، شب در عالَم خواب حضرت زهرا (سلام الله علیها) را می بیند که با حالت ناراحتی فرمودند : « این چه کاریه که پسرتون می خواد انجام بده می خواد وفات یا شهادت مَرا کم کند ؟ » (در سال ۱۱ هجری، بعضی می گن ۷۵ روز بعد از پیامبر بعضی میگن ۹۵ روز .)

این زن که روحش هم ازتصمیم پسرش خبر نداشت، از اتاق میاد بیرون ، همون نصفه شبی، میبینه که چراغ اتاق پسرش روشنه. میاد داخل اتاق؛ می بینه اینقدر کتاب، اطرافِ پسرش قرار داره که گویا او پشت کتابها مخفی شده میره جلو به پسرش می گه : پسر چه می کنی که فاطمه زهرا (سلام الله علیه) بر تو غضبناک شده ؟!!

مرحوم کشف الغطاء می پرسه مگه چی شده ؟ مادرش میگه : فاطمه زهرا(سلام الله علیه) فرمودند : می خواد ایام شهادت من و کم کنه .

مرحوم می فهمه که این اقدام، مورد رضایت بی بی نیست و حضرت می خواهند در ۲ زمان، مجالسی بر پا بشه … لذا شیخ بساطش رو جمع می کنه و می گه همانطور که روال بوده برای حضرت زهرا (سلام الله علیه) در ۲ زمان مجالس به پا بشود .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *