access_alarm 1399/09/21

وظیفه ما الان چیه؟

به راستی روزی میاد که سراسر عالم رو عطر پاکی و نور عدالت در بر بگیره کِی؟ توسط کی؟ وظیفه ما الان چیه؟ برای رسیدن به چنین دوره‌ای چه باید کرد؟

سوره مبارکه حج آیه ۴۱ از اون آیه‌هایی که باید تابلو بشه تو خونه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، ادارات همه جا، اون آیه چیه؟

«اَلَذینَ اِن مَکَنَهُم فِی الاَرض اَقامُوا الصَلاةَ وَ ءَاتوا الزَکوة وَ اَمَروا بِالمَعروف وَ نَهوا عَن المُنکَر وَ لِله عقِبَةُ الاُمور»

اون‌هایی که اگر به اون‌ها قدرت و مکنت دادیم در روی زمین نماز رو به پای می‌دارند زکات میدن امر به معروف می‌کنن نهی از منکر می‌کنن و سرانجام امور به دست خدای علی اعلی است.

 

روایات متعددی داریم در مورد این آیه از جمله امام باقر(علیه الصلاة والسلام) می‌فرماید: این آیه برای آل محمد هست (صلوة الله علیهم اجمعین) خداوند شرق و غرب عالم رو در اختیار سیطره‌ حضرت مهدی و یارانش قرار میده.

دین را به واسطه ایشون غلبه میده بر همه دین‌ها، بدعت‌ها باطل را نابخردی‌‌ها را همه را از بین می‌بره تا جایی که اثری از ظلم دیده نشه.

یعنی با ظهور امام زمان هست که نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر سراسر عالم رو در برمی‌گیره به این معنا ببینید: نماز سنبل و نماینده ارتباط انسان با خالقشه اگر ارتباط من و شما با خدای خودمون قطع بشه مثل لامپی می‌مونه که ارتباطش با کارخانه برق قطع بشه اون دیگه تاریکه.

اثر نماز برای خودمونه، روح و روان ما حقیقت وجودی ما در پرتو این پیوند و ارتباط با خالقمون و نجوا و ارتباط با خدای خودمون نیرومی‌گیره، رشد می‌کنه به کمال می‌رسه.

 

زکات سنبل ارتباط با همنوعِ اگر کسی فقط اهل نماز مسجد دعا و قرآن باشه کاری به دیگران نداشته باشه؛ جوانی می‌خواد ازدواج کنه به من چه، دختری می‌خواد ازدواج کنه جهیزیه ناقصه به من چه.

آقا کسی گرفتار مشکلی شده زلزله نمی‌دونم بیماری امثال این‌‌ها به من ربطی نداره تمام فکر و ذکرش خودش و دنیای خودش باشه این نمی‌تونه به کمال برسه لذا در سراسر قرآن  نماز با زکات دوشادوش همه.

 

زکات سنبل ارتباط با همنوع یعنی به هر شیوه‌ای و مقداری که می تونی باید به هم نوعت کمک بکنی حالا یکی با مالش  یکی با علمش یکی با آبروی خودش یکی با تجربه خودش یکی با هنر خودش از هر طریقی که می‌تونه.

ارزش‌ها آنچه را که عقل آنچه را که دین صحه براش گذاشته این‌ها باید در جامعه حفظ بشود لذا اگر دیدید ارزشی داره آسیب میبینه باید دیگران رو ترغیب و تشویق  به اون بکنید.

 

اگر بدی‌ها، گناه نافرمانی در جامعه رواج پیدا بکنه شما به منزله مسافران یک کشتی هستید همتون آسیب میبینید.

بدان روی کار میاد قدرت دست نااهلان میفته؛ دیگه خوبان هر چه دعا کنند دعاشون به جایی نمی‌رسه اجابت نمیشه یعنی دودش تو چشم همه میره.

پس این آیه نورانی وعده‌ای رو که میده زمانی می‌رسد که ارتباط انسان با خالقش در بهترین و کاملترین وضعیت به اصطلاح شکل می‌گیره و انسان به اوج و قله سعادت و  تعالی می‌رسه.

 

در توجه انسان مسابقه خدمت گزاری به دیگران شروع میشه لذا میگه طرف در به در صدقه و نذوراتش رو برمی‌داره از این شهر به اون شهر از این محله به اون محله کمک کنه به دیگری فقیری پیدا نمی‌کنه.

این وضعیت پس از ظهور را بیان می‌کنه ارزش‌ها تماما حاکم بر جامعه میشه.

بدی‌ها از جامعه رخت برمی‌بنده خب این به صورت تمام و کمالش در زمان ظهور شکل می‌گیره که عطر پاکی سراسر عالم رو در برمی‌گیره.

اما در دوران انتظار و غیبت امام زمان ما اگر ادعای یاری امام زمان رو داریم شرط یاری امام زمان اینه  که هر انسانی چه زن چه مرد، پیر و جوان، در هر موقعیت و مسئولیتی که هست نسبت به این چهار مسئله بی تفاوت نباشه نه در فقط بعد فردی بلکه دربعد اجتماعی یعنی نماز در جامعه باید روز به روز اونچه که در توانمون هست کاری کنیم که پررنگ بشه.

 

من جوان چه کار می‌تونم بکنم نماز پررنگ بشه؟

دغدغه حل مشکلات دیگران باید تبدیل به یک فرهنگ بشود چیکار می‌تونیم بکنیم اینکار بشه؟

نسبت به حفظ ارزش‌ها نسبت به از بین رفتن منکرات باید دغدغه داشته باشیم به میزانی که در این رابطه تلاش بکنیم دو اثر داره:

۱: در زمان ظهور تعجیل صورت می‌گیره.

۲: ارزش و لیاقت خودمون رو با این تلاش و کوشش ثابت کردیم.

تا ان شاالله در زمره بهترین منتظران  و یاران امام زمانمون قرار بگیریم به فضل الهی.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *