access_alarm 1399/03/18

چرا امام زمان؟ قسمت ششم

یکی از مواردی که حتماً باید دقت کنیم این است که زمان ما زمانی است که مربوط به وجود با‌کرامت مهدی آخرالزمان است. همه ائمه نور واحدند “کُلُّهُم نورٌ واحِدٌ” اما وجود باکرامت امام زمان تفاوت‌های خاصی دارد که این تفاوت رو میشه در میان کلام ائمه دیگر هم دید؛ امام با اینکه با همه امامان دیگر یکسان است اما گویا همه امامان و همه انبیاء الهی و همه هستی در انتظار عشق به مهدی آخر‌الزمان نفس می‌کشند.

 

اینقدر زیباست گاهی معاشقه پیغمبران با امام زمان، با مهدی آخر‌الزمان معاشقه اهل‌البیت با وجود با کرامت امام زمان حتی در حالات پیامبر نور محمد‌ بن‌ عبدالله( صلوات الله علیه و‌آله و سلم) گاهی این تعابیر آمده: “بأبی وَ اُمّی پسرم، پدرم و مادرم به فدای تو یا در تعبیر وجود با کرامت حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب امیر‌المؤمنین (علیه الاف التحیة و‌الثناء) آمده هست که پیرامون مهدی آخر‌الزمان که می‌خواهد سخن بگوید می‌فرماید: پدرم فدای او باد!

 

حتماً شما داستان مکالمه امیر‌المؤمنین علی‌ بن ‌ابی‌طالب با یک مرد اعرابی را شنیدید راوی این داستان وجود نازنین حسین ‌بن ‌علی( علیه‌ صلاة و‌السلام) است؛ می‌فرماید: در کنار پدر بودیم فردی آمد از پدرم پیرامون مهدی آخر‌الزمان( سلام الله‌ علیه) سؤال کرد پدر مفصل در رابطه با وجود نازنین مهدی آخر‌الزمان سخن گفت و بعد از پایان سخن”وَ أومَأَ بِیدِهِ إِلی‌ صَدرِه شَوقاً إلی‌ رُؤیتِه” یکباره دیدیم حال پدرم امیرالمؤمنین منقلب شد دست به سینه نازنین گذاشت و اشاره به این امر کرد که پسرم مهدی جان چقدر مشتاق دیدن تو هستم.

 

برادرم، خواهرم امروز در زمان وجود نازنین مهدی آخر‌الزمان نفس می‌کشیم؛ امامی که حضرت زین‌العابدین، سید الساجدین( علیه الاف التحیة والثناء) در دعای پر فیض عرفه وقتی با خدا مناجات می‌کند در تعابیر لطیفی که دعا دارد نسبت به وجود با‌کرامت مهدی آخرالزمان عشق و علاقه خود را به امام زمان و مهدی آخرالزمان به زیبایی بیان می‌کند.

 

خدایا در برپایی اوامر مهدی آخرالزمان کمکم کن خدایا در برآورده‌شدن حاجات مهدی آخرالزمان کمکم نما

دوستان وقتی سید الساجدین زین العابدین اینگونه ابراز عشق به مهدی آخرالزمان می‌کند منی که در زمان این امام نفس می کشم منی که همراه او هستم من هم باید ابراز عشق به امام بکنم از زیباترین مسائل معاشقه با امام زمان ابراز عشقِ به امام زمان است گاهی مواقع من ارادتم عشقم به امام زمان بالاست اما چون هنر معاشقه با امام رو ندارم ممکن است این عشق من کمرنگ شود.

 

دوستان زیباترین روش برخورداری از وجود با کرامت امام زمان گاهی ابراز علاقه به امام زمان است در جملاتی از وجود نازنین علی‌ابن‌موسی الرضا (علیه الاف التحیة و‌الثناء) اینگونه آمده: پدر و مادرم به فدای او که همنام جدم، شبیه من و شبیه موسی‌  بن‌عمران است بر او نوارهای نورانی ست که از پرتو نور قُدس روشنایی می‌گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *