access_alarm 1397/12/19

آسیب شناسی مهدویت – قسمت دوم

یکی از آسیب‌های غلط توی عرصه‌ مهدویت استعجاله؛ تو عرصه‌ مهدویت نسبت به ظهور دو تا کار بَده، یک کار خوبه؛ این که آدم نسبت به ظهور بی‌خیال بشه به تعبیر ما عجله نداشته باشیم؛ امام زمان ما هیچ عجله‌ای نداریم؛ هزار و خورده‌ای سال هم گذشته طوری نیست؛ دو هزار سال دیگه هم شما صبر بکن بعدا بیا؛ این خوبه؟ این حتما بده؛ این یکی از بدها که بی‌تفاوت باشیم؛ هر موقع می‌خواد بیاد هیچ عجله‌ای نداشته باشیم؛ این بَده؛ یه بد دیگه می‌خوام بگم که استعجاله؛ شتاب‌ زدگی برای ظهور؛ اینقدر عجله دارم واسه ظهور که می‌خوام فقط این میوه رو بگیرم گاز بزنم؛ برسم بهش، اصلا صبر نمی‌کنم میوه برسه؛ هم میوه کالش هم دیدین بعضی از بچه ها میوه کال و هم می‌خورن بعد دلشون درد می‌گیره؟

این شتاب زدگی استعجاله؛ این هم بده، یه سومی است که خوبه؛ اون اینکه آدم نسبت به ظهور عجله داشته باشه؛ بی‌تفاوت نباشه اما بگه من ظهور و می‌خوام وقتش که رسید با توجه به اوضاع و شرایط؛ اوضاع و شرایط و بفهمم چیه؛ اونا رو تامین بکنم؛ ظهور درست و به وقتش رو بخوام؛ یکی از آسیب های مهدویت توقیتِ؛ کلمه‌ی علمیش و بشنوید که اگه توی کتابی خوندید، توقیت یعنی وقت معلوم کردن؛ تعیین وقت برای ظهور؛

ما راجع به امام زمان( علیه‌السلام) تقریبی دارم می‌گم؛ تقریبا۳۰۰ آیه‌ قرآن راجع به امام زمان داریم؛ از چهارده معصوم تقریبا ۲۰۰۰ حدیث هم داریم؛ وقتی ما می‌ریم اینا رو نگاه می‌کنیم؛ این تقریبا ۲۰۰۰حدیث مهدویت رو و اون۳۰۰ تا آیه‌ قرآن رو که راجع به امام زمانه؛ می‌بینیم خیلی از چیزا رو راجع به امام زمان به ما گفتن؛ مثلا چهره امام زمان، قیافه که بحث چهره، بحث خیلی خیلی مهم هم نیست؛ نمی‌خوام بگم بی‌ارزشه ها! اما درجه اولی نیست؛ اما تو همین ما کلی حدیث داریم؛ چهره‌ی امام زمان در روایات ترسیم شده؛ بدون اغراق اگه بگم از فرق سر تا ساق پا تو روایات اومده بی‌خود نمی‌گم؛ موی امام زمان چه رنگیه حدیث داریم؛ موی امام زمان چه حالتی داره، حالت موها فرق داره با همدیگه، الان موها حالتاش با هم فرق داره، حدیث داریم؛ پیشانی حضرت، أجْلی الجَبهَه: پیشانی بلند، حدیث داریم؛ بینی حضرت، أقْنَی الأَنف: بینی یک ذره کشیده، حدیث داریم؛ چشمان حضرت، حدیث داریم؛ خال صورت حضرت، حدیث داریم؛ فاصله‌ بین دو تا دندان جلو حضرت، یه ذره فاصله است که تو حدیث اومده زیبایی حضرت رو بیشتر می کنه؛ خیلی حضرت قشنگ تر میشه؛ حدیث داریم؛ راجع به گردن حضرت چه جوریه، حدیث داریم؛ ساق پای حضرت، حدیث داریم؛ کلی حدیث داریم؛ این همه حدیث، نزدیک به ۲۰۰۰ حدیث؛ خیلی جزئیات راجع به امام زمان؛ دیدید جزئیاتی که من گفتم؛ حتی فاصله بین دو تا دندان جلو؛ این خیلی جزئی دیگه!

نه حالا اگه نمی‌گفتن چی می‌شد؟ اعتراض به احادیث ندارم! می‌خوام فضای بحث جا بیفته؛ اینا رو برای ما گفتن؛ یکی از دشمنان امام زمان که تو بحث نشانه‌های ظهور براتون می‌گن سوفیانیِ؛ سوفیانی دینش چیه؟ رنگ صورتش چه جوریه؟ جزئیات سوفیانی رو گفتن اما یه چیزی که برای ما مهمه، امام زمان کی ظهور می‌کنه؟ این رو تو هیچ حدیثی نگفتن؛ چرا نگفتن؟ بعد تازه‌اش هم تو هیچ حدیثی نگفتن امام زمان کی ظهور می‌کنه؛ یه چیز بالاتر؛

رسیدیم به آسیبمون، اینا رو گفتم که برسیم به اینجا- حدیث داریم ما اهل بیت زمان ظهور رو بهتون نگفتیم ؛ اگر کسی هم خواست زمان ظهور رو تعیین بکنه؛ کَذَبَ الوَقاتونْ؛ هر کسی واسه‌ی ظهور وقت معلوم کرد دروغگوءِ؛ هرکسی واسه‌ی ظهور وقت معلوم کرد حدیث داریم دروغگوءِ؛ اگه جامعه قبول بکنه فلان موقع ظهوره؛ مثلا سه سال دیگه؛ میریم جلو، میریم جلو، می‌رسیم به سه سال؛ همه امید بستن؛ خوشحال شدن؛ بعد امام زمان نمیاد؛

غیبت می‌دونین چقد طول کشیده تا همین الان؛ تا همین امسالی که من محضرتون هستم ۱۱۷۹سالِ حضرت مهدی غائبن تا همین الانش؛ اگر اهل بیت جلوش رو نمی‌گرفتن؛ یک بار هم نیست دیگه؛ یک نفری پیدا می‌شد می‌گفت فلان موقع ظهوره؛ مردم دل می‌بستن؛ به اون موقع می‌رسیدن می‌دیدن ظهور نیست؛ دفعه‌ی دوم؛ دفعه‌ی سوم؛ دفعه‌ی چهارم؛ کم کم  مردم می‌گفتن اگه امام زمانی بود و آمدنی بود می‌آمد؛ معلومه خبری نیست؛ اهل بیت گفتن که هیچ کسی حق ندارد برای ظهور وقت معلوم بکنه چون اگه واسه‌ ظهور وقت معلوم بکنیم جامعه دچار یاس و نا امیدی می‌شه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *