access_alarm 1397/12/07

دولت کریمه امام عصر – قسمت هشتم

شاید بتونیم بگیم یکی از دلایل مهم در دولت کریمه که این همه تعالی اتفاق می‌افته و انسان‌ها به این اوج انسانی می‌رسند و به قول پیغمبر همه انسان‌ها عاشق اطاعت و عبادت می‌شن مسئله قطع شدن وسوسه‌های شیطانی هست.

می‌دونین که انسان در وجود خودش یک نفس اماره داره که در درون انسان هست و او وسوسه گرهست.

نفس اماره یعنی امر می‌کنه به دوری از راه خدا و یک شیطان هست که او در وجود ما نیست، شیطان یک موجود خارجی هست که وسوسه گر هست و انواع تحریک‌ها، وسوسه‌ها، تزلزل‌ها و افکار منفی رو در ما ایجاد می‌کنه.

در روایت داریم از امام صادق( عیله‌السلام) که شیطان در حکومت امام زمان می‌میره یعنی خود امام زمان او رو می‌کشه.

و انسان‌ها در اون زمان از وساوس شیطانی و تحریک‌های شیطانی از بیرون در امان خواهد بود.

حضرت می‌فرماید: که وقتی ازش سوال کردند که خداوند که به شیطان گفت: به تو تا وقت معلومی فرصت می‌دیم، منظور از این وقت معلوم که در قرآن هست« اِلی یَومِ الوَقتِ المَعلوُم [۱]» چی هستش؟ امام فرمود: این روز قیام قائم ماست؛ وقتی خداوند او را برانگیخته می‌کند و آماده‌ی قیام است در مسجد کوفه قرار داره در آن وقت شیطان در حالی که با زانو‌های خود راه می‌رود به آنجا می‌آید و می‌گوید: ای وای از خطر امروز.

بعد می‌فرماید: که حضرت پیشانی و گردنش رو می‌گیره و او را گردنش رو می‌زنه یعنی در واقع می‌خواد بگه که وسوسه‌های شیطانی در اون زمان کاملا از بین می‌ره و این یکی از نقاط بسیار شورانگیز انسان هست که انسان پرواز می‌کنه.

بند‌های وسوسه‌ها، تحریک‌ها از او پاره میشه، بریده میشه و انسان خیلی خوب می‌تونه در ارتباطات اقتصادی، گیاهی یعنی جمادی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی درست تصمیم بگیره و با سرعت حرکت کنه.

 

۱-  سوره حجر، آیه ۳۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *