access_alarm 1398/01/01

دولت کریمه امام عصر – قسمت پانزدهم (پایانی)

یک نکته خیلی مهمی که در مورد دولت کریمه ما داریم؛ اینقدر این دولت کریمه خیرات، برکات بی‌نظیر داره که عرض کردم مثل یک دوران ملکوتیه یعنی از حد طبیعی زندگی زمینی بیرونه دولت کریمه امام زمان؛ یک بهشتهِ، یک در واقع پیش بهشته قبل از وفات انسان وارد بهشت و برزخ می‌شه؛

حکومت امام زمان یک بهشته فوق العاده پیشرفته است که گاهی وقتا اونایی که تو‌‌‌ بهشت هستن حسرتش رو می‌خورن، بهشتی‌هایی که توی بهشت هستن به آدمایی که روی زمین هستن غبطه می‌خورن که خوش به ‌حال شما، این خیلی مهمه، یک همچین دولت کریمه‌ای که ما واقعا باید به ابعادش فکر بکنیم خیلی زیباست. اینقدر این قشنگه که به ما گفتن هر شب ماه رمضون دعاتون این باشه، اصلا دعا‌های ماه رمضون که می‌دونید؛

ماه رمضان دعا‌های مهدوی داره اکثراً، ماه رمضون ماه امام زمانه. حالا من تو‌ی مباحثی که اونا‌ رو می‌تونید از موسسه هم بگیرید همه دعا‌های مهدوی ماه رمضون را بحث کردیم، مثلا ابعاد مهدوی، چه لیلة القدر، چه دعا‌های دیگه‌ که ما داریم، فوق‌العاده مهمه این ادعیه و اذکار، اونجا همه ‌رو توضیح دادیم. یکی از دعاها دعای افتتاح‌ هست، این آخرش میگه چی؟ اللَّهُمَّ إنّا نَرغبُ إلَیکَ فِی دُولَة کَرِیمَة؛ این خیلی قشنگه، ما همه‌ رغبتمون این دولت کریمه است حالا آثارشم اونجا می‌گیم، من الان نمی‌خوام راجع‌ به اون آثار صحبت کنم اما یک بحثی که من می‌خوام همه عزیزانی که می‌شنوند عرایض بنده رو بهش فکر بکنند این هستش که؛ این و میگن که ما یک رغبتمون ایجاد شده، سوال این هست که آیا ما واقعا این رغبت رو داریم؟ این خیلی مهمه. یعنی این رغبت تو مردم واقعا هست؟ این همه دعا می‌خونیم ما، رغبتمون، عشقمون دولت کریمه هست؟

آیا واقعا ما این عشق رو داریم؟ این رغبت رو داریم که دنبال اون دولت کریمه باشیم؟ اگر رغبت باشه و عشق باشه، حرکت هست؛ مهدوی شدن هست؛ فعال مهدوی شدن هست؛ وقف کردن ابعاد وجودی برای رسیدن به این هستش یعنی انسان ابعاد جمادیش، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلیش رو فعال می‌کنه برای اون عشق، برای اون بهشت که برسونه خودش رو به اون بهشت و این جنبه مثبت قضیه هست و یک جنبه هم داره که بسیار خیلی خطرناک هست، این هستش که واقعا بی رغبتی به حکومت امام زمان یا سهل‌انگاری در ایجاد یه همچین بهشتی برای کره زمین، یک خیانت به همه مردمه زمینه.

وقتی یک دولتی این همه خیرات و برکات داره، اگر انسان تلاش نکنه براش، به امام زمان خیانت کرده، به خودش خیانت کرده، به همه‌ مردم زمین خیانت کرده، این جمله؛ جمله خیلی مهمی هستش که من وقتی تو‌ی تلویزیون گفتم خیلی از آقایون بهشون برخورد و بعضی از برنامه تلویزیونی من و کاملا قطع کردن این بود که؛ این جمله امام خمینی رو من گفتم خیلی ها‌رو ناراحت کرد و اون این بود که فرمودن که: مسئولان جمهوری اسلامی اگر به‌ فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان نباشن خائن و خطر‌ساز‌ند حتی اگر به مردم خدمت کنند. ما خیلی وقت‌ها تو جمهوری اسلامی خدمت‌هایی داره توسط مسئولان انجام می‌شه که مردم رو از دولت کریمه منصرف می‌کنه، غافل می‌کنه، مردم رو از رسیدن به دولت کریمه محروم می‌کنه، اسمشم هست؛ ظاهرشم خدمت هستش ولی غفلت میاره و به قول مقام معظم رهبری از اون خرمشهر‌های فرهنگی برای ما می‌سازه که خیلی از جوون‌های ما توی این خرمشهر‌های فرهنگی نابود می‌شن، ترور می‌شن؛ ترور روحی میشن، این رمز رمزه مهمیه که امام میگه: اگر مسئولان جمهوری اسلامی به‌ فکر ایجاد حکومت حضرت نباشن خائن و خطرسازند.

می‌خوام بگم فقط مخصوص مسئولین نیست، هر کسی واقعا این بهشت رو نخواد به خودش ظلم کرده، به امام زمان خیانت کرده، به اهل بیت خیانت کرده، به خدا خیانت کرده و به همه‌ مردم جهان خیانت کرده. یک کسی وقت نذاره، تلاش نکنه برای رسیدن به این دولتی که اینقدر به ما نزدیکه، اینقدر شرایط الان فراهم هست، واقعا اگر کسی غفلت کنه و مشغول مسائل جمادی، گیاهی، حیوانی یا علمی خودش باشه و تلاش نکنه، وجودش موثر نباشه در برطرف کردن موانع ظهور حضرت، تو چادر حضرت نباشه، فایده‌ای نداشته باشه برای لشکر حضرت؛ خودش بی‌برکته، خودش رو محروم کرده مضافا این‌که خوب این گناه خیانت به خدا، به اهل بیت، به مردم، به خود امام زمان و به خودش هم گردنش هستنش.

لذا این نکته خیلی مهمی هستش که باید بهش توجه بکنیم، اینجور نیست که خب بگیم حالا خب اینم یه پیشنهاد در کنار پیشنهاد‌های دیگه هست؛ بعضی‌ها دوست دارن میرن دنبالش، نه اگر کسی نره ظالمه، اگر یک کسی نره جنایت‌کاره، اگر یک کسی نره خیانت کرده؛ به همه ابعاد هستی خیانت کرده، این و ما باید خیلی بهش توجه بکنیم که یه همچین حکومتی الان ما توی این چند جلسه ابعادش رو بر‌شمردیم اگه یک کسی نخوادش معلومه مریضه، دروغ میگه. بخصوص که چرا امام خمینی، رو مسئولان هم فشار آورده؟ چون اگه مسئولان بخوان بقیه‌ مردم هم قطعا راه می‌افتن و می‌خوان. اگه این‌هایی که می‌خوان رئیس جمهور شن، می‌خوان نماینده مجلس شن، می‌خوان استاندار، فرمان‌دار، شوراء شهر بشن؛ اونهایی که تو ابعاد مختلف در قوه قضاییه، در مجلس، در مجریه، در ابعادِ… در سازمان‌ها، نهادهای مختلف، در بخصوص سازمان‌های فرهنگی و نهاد‌های فرهنگی واقعا اگه بخوان امام زمان رو، تلاش می‌کنن مردم هم به جریان میوفتند، سایر مردم هم به جریان می‌افتن.

میخوام بگم که این قضیه یک امر استحبابی نیست یک امری هستش بین بهشت و جهنم، بین خدمت و خیانت، این خیلی مهمه؛ این مسئله، مرز خیانت و خدمت و بهشت و جهنم مهدوی بودن و نبودنه. این خیلی مهمه، تو فعال مهدوی هستی پس خدمتگذار حضرت مهدی و مردم هستی خدمتگذار به خودت هم هستی و مرضیه رضای خدا هستی، مرضیه اهل بیت هستی اگر فعال مهدوی نیستی، یک موقع بعضی‌ها هستن؛ جاهل مقصر نیستن جاهل قاصرن، غافلن، حالا اونا باید فعالان مهدوی از این غفلت درشون بیارن، ولی خیلی‌ها هستند که این حرفها رو می‌دونن اما نمی‌خوان، منافع حزبی، جناحی، گروهی، شخصی، شهوات دنیایی، اقتصادی، گیاهیشون نمیذاره، اقتضا نمی‌کنه که بخوان برای حضرت تلاش بکنن، چون اون ‌وقت باید دست از خواسته‌هاشون و شهواتشون بردارن و در راس این‌ها مسئولین هستند. اگر مسئولین مهدوی نباشن مردم خیلی آسیب می‌بینن، امام زمان اذیت می‌شه، آسیب می‌بینه، حضرت زهرا اذیت می‌شه، اهل بیت اذیت می‌شن؛ این خیلی مهم هست، خیلی مهمه. پس این نکته هم نکته مهمی هست که در آخر این بحث لازمه بود این تذکر معرفتی رو بدم.‌

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *