access_alarm 1397/12/07

دولت کریمه – قسمت دهم

به بُعد چهارم وجود انسان در دوران دولت کریمه امام زمان یعنی بُعد علمی و عقلانی بشر در جلسه گذشته پرداختیم؛ در این جلسه به رشد بعد جنسی و بعد حیوانی زندگی انسان، ابعاد اجتماعی زندگی انسان می‌پردازیم.

یکی از زیبایی‌های دولت کریمه این هستش که انسان در بعد زندگی اجتماعی به اوج امنیت و عدالت می‌رسه در‌حالی که در قبل از ظهور حضرت، دنیا بسیار ناامن هست؛ حضرت یکی از مهمترین نیازهای انسان رو یعنی نیاز به امنیت رو به همه دنیا عطا می‌کنه و بشر به درجه‌ای از رشد می‌رسه که اون تیزی‌ها و هاری‌ها و پرخاشگری‌ها و تجاوزگری‌ها در وجودش همه می‌میرند و بنابراین امنیت در همه کره زمین برقرار خواهد شد.

در روایت داریم که امنیت به قدری زیاد خواهد شد که هر زن جوانی می‌تونه هر وقت بخواد بدون همراهی با محرم سفر بکنه و در امان باشه؛ هیچ ترسی، دلهره‌ای، اضطرابی، دلشوره‌ای، تهدیدی متوجه او نیست.

یکی دیگر از امنیت‌ها- ابعاد امنیت- امنیت قضایی هست یعنی هیچ ظلمی به انسان‌ها نخواهد شد و هیچ کس هیچ نوع ترس و اضطرابی برای اینکه حقش خورده بشه نداره و این چقدر به زندگی انسان شیرینی میده که انسان آیا می‌تونه حقش رو بگیره مثل الان یا نه که خیلیا هستن حق دارن اما حقشون واقعا بهشون داده نمی‌شه و حقشون خورده می‌شه؛ اون زمان اصلاٌ اینگونه نیست و همه انسان‌ها در تمام داوری‌ها به حق خودشون می‌رسن و هیچکس ترس و اضطرابی نداره.

یکی دیگر از اون امنیت‌ها، امنیت‌های مالی هستش و به قدری بی‌نیازی که حالا بعدا در بُعد اقتصادی توضیح خواهیم داد. بعد جمادی اینقدر مردم بی‌نیاز می‌شن که کسی تصور تجاوز به حق دیگری در هیچ بعدی از جمله ابعاد مادی در ذهنشم خطور نمی‌کنه؛ اونقدر دوستی، صمیمیت، مهربانی بین انسان‌ها ایجاد میشه که حضرت می‌فرماید: که اگر کسی دست در جیب کس دیگه ای بکنه به هیچ وجه احتمال دزدی نمیره اصلاً، رفاقتا اونقدر صمیمی هست که دوستان دست در جیب همدیگه می‌کنن و به رضایت این کار و به شیرینی این کار انجام میشه پس امنیت در همه ابعاد زندگی انسان در زمان ظهور امام زمان(علیه‌السلام) برقرار خواهد شد و این باعث میشه که زندگی انسان به یک زندگی فوق ‌العاده زیبا و شیرین و شاد تبدیل بشه که به این بُعد می‌تونیم ان شاءالله در جلسه بعد بیشتر اشاره بکنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *