access_alarm 1402/01/13

عرضه و تقاضا

عرضه متوقف بر تقاضا است. تمام مذاهب دنیا معتقدند که یک نفر مصلح جهانی میاد یا یه رجل الهی میاد در آخر الزمان، یعنی بخواه میشه، میگم یابن الحسن، جلسه هم میگیریم، سینه ام میزنم، اما یابن الحسن ظاهریه ها، این لقلقه ی زبان، داخل در قلب نشده، اگر داخل در قلب شده بود، مطیع و فرمانبردار بودم. چند نفر آمدندشون برای حجة الوداع نبی اکرم؟ هشتاد هزار گفتند؟ کمتر، بیشتر، صد و بیست هزار؟ خب بعد از پیغمبر چقدر طول کشید؟ حجة الوداع تا شهادت پیغمبر یا فوت پیغمبر، چقدر طول کشید؟ سال آخرشون بود؟ چقدر طول کشید آقا؟

پنج، شش ماه طول کشید خیلی؛ این صد و بیست هزار یا کمتر یا بیشتر که در محضر حضرت بیعت کردند با حضرت، بعد از شهادت پیغمبر کی موند؟ اینا مگه مسلمان نبودند بابا؟ مگه بیعت نکرده بودند با امیرالمومنین چی شد آخه؟ تسویه نشده بودند، لقلقه ی زبان بود ایمان شون، اگر خدایی نخواسته ایمان ما ها، لقلقه زبان باشد چه کنیم؟ اگر ایمان دو قِسم، مستقر و مستودع، اگر ایمان ناصری مستودع باشد از بین میره، این عمری نماز خوانده، روزه گرفته، منبر رفته، هیچی آقا، اگر ایمان مستودع باشد، به یک شکو شبهه و با یک دنیا گول زدن از بین میره چقدر علما بودن؟ اینکه فتوای شهادت امام حسین دادندو نوشتند، نه آقا، عالم بودند آقا. اما ایمان شون مستودع بود، مستقر نبود؟

ما دعا کنیم بخواهیم از خداوند که خدایا ایمان ما را، ایمان مستقر قرار بده. در روایات متعددی دارد در آخر الزمان بعد از نماز ها این ذکر را بگو : یا الله، یا رحمن ُیا رحیم یا مُقَّلِبَ القُلوب ثَّبِّت قَلبی عَلی دینِک. این و مرتب بگو، بخواهیم همه مان حضرت بیاد؛ میان ایشون آقا، خدا عنایت میکنه، بخیل که نیست خدا که میده؛عرضه و تقاضا اینا باید با هم باشد.

علامت های ظهور زیاده؛ علامت‌های مشکلی در جلو داریم آقا، مهیا باشید برای بیشتر از اين‌ها، ناراحت باشید؛ تحمل کنید؛ صبور باشید؛ ثابت قدم بر ولایت باشید؛ هر حضرت در آخرالزمان نحوه‌ای باید باشد که گرفتاری‌ها و الان هممون میگیم یابن الحسن دست می‌ذاریم رو سرمون، نمی‌دونم چیکار می‌کنیم؛ یابن الحسن، یابن الحسن.

اما حرف می‌زنیم ما خدا می‌داند؛ تا کارد به استخون برسه؛ با تمام وجودم بگم یابن الحسن؛ اگر مقدمات ظهور باشد مشکلات را باید تحمل کنه؛ شیطون ایمانتو نگیره؛ ثابت قدم بر ولایت باشید؛ هرچه شد بشه آقا؛ باید ثابت باشیم آقا؛ خودمون و مهیا کنیم؛ عرض کردم مکرر این اوضاعی که جهان به هم خورده، من گفتم این مملکت، مملکته امام زمان است آقا؛ در تمام دنیا بگردی یه مملکت که مذهب رسمی اش تشیع باشه نداریم آقا؛ فقط مملکت امام زمان است که تا به حال هم امام زمان نگه داشته وگرنه این همه دشمن‌های داخلی و خارجی، نگه داشته است، امام زمان نگه داشته؛ خدا ان‌شاءالله حفظ مقام رهبری رم به نمایندگی حضرت؛ مغرور نباشیم به خودمون، ما چیکار کردیم؟

نه بابا کسی دیگه حافظه؛ کسی دیگه مدیره؛ از خدا بخوایم که خداوند فرج حضرت را هرچه زودتر نزدیک بگرداند؛ این یک جمله است، روایت از نبی اکرم است انتظارُ الفَرَجِ عبادةٌ؛ منتظر امام‌زمان باشیا، ثواب عبادت در نامه‌ی عملت می نویسن؛ پیامبر فرموده روایتش هم خوبه آقا؛ روایت دیگری است پیغمبر فرمودند: اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ چرا بهترین اعمال امت من انتظار فرج است؟ به واسطه‌ی اینکه کسی که منتظر امام زمان است خودش و اصلاح کرده؛ صفات رذیله اش رفته، صفات حمیده آمده؛ متشرع شده؛ بنده خدا شده؛ حالا منتظر امام زمانه؛ برای این جهته که اعمالش افضل از همه است؛ اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛

منتظر فرج باشیم بهترین همه‌ی اعماله؛ علتش این است که اون کسی که منتظره کاراش و کرده، خودش و اصلاح کرده،عبد صالح شده، ولی خدا شده، حالا عملش بهتر از همه است آقا، علتش اینه؛ روایت دیگری است از نبی اکرم، حضرت نشسته بودن، اصحاب هم اطرافشون، فرمودن یک زمانی بیاید که این اشخاصی که میان هر عمل یه نفر از اونها به اندازه‌ی پنجاه نفر شماست؛ عرض کردن یا رسول الله این یعنی چی؟ فرمودند: اونها برادرهای منن؛ یعنی شماها؛ مومنین؛ علاقه مندان به ولایت؛

اين‌ها برادرهای پیغمبرند؛ حضرت فرمودند: اين‌ها شیعیان من، محبین من و اهل‌بیت من؛ اين‌ها از برادرهای منن؛ علتش اینه شما منو می‌بینید؛ اوصاف منو می‌شنوید؛ کلمات منو میبینید، می‌شنوید؛ به دستورات من عمل می‌کنید؛ اونها که منو ندیدن؛ نمی‌بینن؛ به یه سیاهی و سفیدی ایمان اوردند؛ اين‌ها ایمانشون حقیقیه؛ شما اکتسابیه؛ فرق می‌کنند؛ شما اصحابید؛ اونها برادرهای منن؛ اما مشروط اند به اینکه به وظایف برادری عمل کنند.

 

روایت دیگری از  حضرت سجاد هست کسی  که ثابت قدم باشد در آخرالزمان بر ولایت اهل بیت عصمت و طهارت، عرض می شود که ثابت قدم باشد بر حق و حقانیت و عدالت و در زمان غیبت امام زمان، به هر کدامشان خداوند اجر هزار شهید از شهدای بدر و احد رو میده یعنی هر کدام شما از دوستان اهل بیت ما که در زمان غیبت امام زمان که الان باشه ثابت قدم باشین، عمل کنیم به وظایفی که به‌ ما دستور داده است خدا و پیغمبر عمل کنیم، مزدمون، اجرمون مثل هزارتا شهید از شهدای بدر و احد، خیلی مهم ها. روایت از امام محمد باقر می فرمایند که: کسانی که منتظر امام زمان باشن، اجرشون مثل کسی است که روزها، روزه باشد و شب‌ها مشغول عبادت باشد.

حضرت صادق فرمودند: ائمه که ما میگیم که بر دین اهل بیت باشیم ورع، عفت، صلاح،  انتظار فرج، این چهار تا باید باشه؛ اینم حضرت فرمودند از علائم منتظرین است آقا. امام زمان اشراف دارن همه جا هستن؛ یاابن الحسنو فراموش نکنین؛ اینم عرض کردم عرضه متوقف بر تقاضاست؛

حتما برای فرج حضرت دعا کنید که بلکه خداوند این مشکلات شیعه را حل بکند ان‌شاءالله؛ خدایا قسمت می دهیم به عزت محمد و آل محمد فرج امام‌ زمان را نزدیک بگردان؛ موانع ظهور را برطرف بفرما؛ خدایا قسمت می دهیم به حق محمد و آل محمد اسامی ما را در طومار انصار امام زمان ثبت و ضبط بفرما؛ عاقبت ما ختم به خیر بفرما؛ خدایا شر اشرار را به خودشان برگردان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *