access_alarm 1398/04/27

غرب و مهدویت – قسمت دوم

بخش چهارم: اهمیت منطقه شرق دریای مدیترانه

 

اهمیت این منطقه به چی برمی‌گرده؟

۱: برمی‌گرده به این که بزرگترین جایگاه ارسال انبیاء و انزال کُتُب، نکته دوم: مرکز جهان اسلامم همینجا واقع شده. سوم: اینکه مثل یک لولا این منطقه مخصوصاً دقت بکنید گفتگوی ما بر سر منطقه فلسطین اشغالی با مرکزیت اورشلیمه. این منطقه به گونه‌ای است که مثل یک لولا سه قاره رو به هم وصل می‌کنه یعنی قاره آسیا و اروپا و آفریقا اینجوری به هم وصل شده. نقش این منطقه اینقدر مهمه که به عنوان یک منطقه ژئوپولوتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک شناخته میشه؛ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی. ارتباط زمین با اقتصاد، با فرهنگ، با سیاست، علاوه بر این در تمام طول تاریخ مسیر همه جنگ‌ها و درگیری‌های بزرگ هم بوده همین منطقه.

 

مناطقی در جهان هستند که به عنوان  “هالفلند” شناخته می‌شن یعنی چی؟ یعنی “قلب زمین” در کل زمین مکه قلب عالم است و بیت المقدس مغز زمین شناخته ‌میشود پس این منطقه اینقدر مهمه که خداوند قلب زمین را نیز در آن قرار داده است. منطقه، منطقه مهمی است.

فلسطین موطن عموم انبیاء عظام الهی موضوع کهن همه مناقشات شرق و غرب.

 

میقات سه دین بزرگ هم همین منطقه. میقات به دو معنیه: میقات هم به معنی محل ملاقاته هم به معنیه زمان ملاقاته؛ به باور مسیحیان حقیقی حضرت مسیح(علیه‌السلام) در اینجا ظهور دومشان است؛ به باور یهودیان حضرت ماشیح در اینجا برمی‌خیزد و به باور مسلمانان حضرت مهدی(علیه‌السلام) بعد از ظهور و خروج به این منطقه می‌آیند همراه می‌شن با حضرت عیسی(علیه‌السلام) ضمن اونکه بدون کنترل این منطقه کنترل جهان ممکن نیست.

با بررسی این ویژگی‌ها است که ما تازه می‌فهمیم چرا اورشلیم رو می‌خواهند؟

 

بخش پنجم: فلسطین سرزمین مقدس

در کل زمین خداوند یک قطعاتی از زمین به عنوان زمین‌های نشان شده‌اند این و دقت بکنید نشان شدگی به معنی تقدس است؛ مقدس شده است؛ وقتی چیزی مقدس شده یعنی تطهیر شد یعنی پاک شده پس وقتی میگه بیت المقدس یعنی خانه‌ای که مقدس شده است یعنی پاک شده است از نجاسات پاک است.

تقدس بخشی فقط کار خداوند متعاله، اگر بشر خودش چیزی را مقدس اعلام کنه جعله.

 

مقدس شده‌ها و تقدس یافته‌ها فقط زمین‌ها نیستند اماکن مقدس مثل مکه، مثل بیت‌ المقدس، اشخاص مقدس، مثل اولیاء و انبیاء، کتب مقدس مثل تورات، انجیل، قرآن، اشیاء مقدس و ایام مقدس، برای خداوند متعال یک ایامی و یک اشیائی و یک اشخاصی و یک اماکنی مقدس شده‌اند یعنی تطهیر شدند یعنی پاک شدند احترام ویژه‌ای براشون در نظر گرفته شده یعنی نظر بهشون شده.

 

وقتی خداوند به شیئی نظر بکند مقدس می‌شو یعنی تطهیر می‌شود از پلیدی و رجس. وقتی تطهیر شود از پلیدی یعنی محل آمد و شد ملائک می‌شود؛ محل آمد و شد انبیاء و رسل می‌شود؛ در زمین خدا این چند تا منطقه مقدسند پاک شده خداوند متعالند اینم یکی از ویژگی‌های پنهان این منطقه است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *