access_alarm 1397/08/16

هدف منتظران در زندگی

سوال از بعضی از مردم:

هدف روشن شما در زندگی چیه؟

پاسخ‌ها:

_ چون اصلا با مقوله زندگی مخالفم؛ فک می‌کنم کاملا کار غلطیه، به خاطر همون دنبال چیز خاصی نیستم.

_ فعلا که هیچی نیست ناامیدیه.

_ شاید بیشترین چیزی که در اون هست تکرار هدف گمشده است.

_ فکر نکردم بهش اجباراً زنده شدم حالا دارم زندگی می‌کنم.

_ تا اونجایی که توان هست کار کردی، آرامش داری، چیز دیگه‌ای نمی‌مونه.

_ والا، هدف فک کنم هدفی نیست.

 

چطور ما داریم زندگی می‌کنیم که تو روزمر‌‌گی اینقدر له شدیم دقیقا نمی‌دونیم دنبال چی هستیم. وقتی یک کسی که نمی‌دونه دنبال چیه برنامه‌ای هم نداره؛ برنامه بهش میدن؛ فقط ویترینه یعنی داره برنامه‌های دیگران و اجرا می‌کنه.

 

هدف عالیه منتظران چیه؟ ظهور و تمام تلاششون زمینه سازی برای ظهوره یعنی هدف عالی اون ظهور هم که می‌گیم یعنی حاکمیت امر، دین و حکم خدا در سراسر عالم نه یک منطقه کوچک که توسط ولی خدا داره صورت می‌گیره؛ این هدف عالیه.

 

سبک زندگی چرا مهمه؟ سبک زندگی رفتار‌هایی است که اگه مطابق با باور‌هاتون بشه باور‌هاتون رو تقویت می‌کنه؛ اگر مخالف باشه، مناسب نباشه؛ باورهاتون ضعیف میشه.

 

در روایات ما از ویژگی‌های عصرغیبت داریم« أَکثَرِ القَائِلینَ بِهِ اِرتَدَّ» یعنی چی؟ در وصف غیبت امام زمان آمده اکثر کسانی که قائلن به امام زمانشون، قبولش دارن اینا اِرتَدَّن. انتظار رفتار است؛ به رفتار جهادی انتظار گفته میشه نه رفتار معمولی.

 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی):

انتظار فرج را افضل اعمال دانسته اند، معلوم می‌شود انتظار یک عمل است بی عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد انتظار یعنی دست روی دست بگذاریم؛ منتظر بمانیم تا یک کاری بشه. انتظار یک عمل است؛ یک آماده سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه زمینه‌ها اینجور.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *