access_alarm 1396/03/04

چطور می تونیم سطح فکری و اعتقادی مون رو در ارتباط با امام زمان علیه السلام بالاتر ببریم؟

سوال :

چطور می­تونیم سطح فکری و اعتقادی­مون رو در ارتباط با امام زمان علیه السلام بالاتر ببریم؟

 

پاسخ :

برای بالا بردن سطح فکری و اعتقادی:

۱- ورودی ها و خروجی هایمان را (یعنی گوش و چشم مان را) در مسیر خدا تنظیم کنیم.

نسخه ای که برای گوش می­پیچیم این است که «هر هفته، حداقل یک ساعت خود را در معرض سخنان بزرگان و علماء بصیر قرار دهیم». ترجیحا توجه به سخنان آن دسته از بزرگوارانی که در صدا و سیما از ایشان استفاده می شود را در اولویت قرار دهیم. همین که ما در دوران پُر از فتنه­ی غیبت بتوانیم خود را در امور مختلف دینی واکسینه نماییم، یعنی زمینه ای برای یاری حجت خدا، و این کادر سازی، تعجیل در امر فرج را به دنبال خواهد داشت ان شالله. همچنین گفتگو با آن دسته از علمایی که مورد اعتماد بوده و در محل زندگی­تان هستند نیز می­تواند خیلی موثر باشد.

یکی از نسخه های که برای چشم می­شود پیچید این است که سعی نماییم با کتاب و کتابخوانی رفیق بشویم. در حوزه مهدویت توصیه­ی ما استفاده از کتب انتشارات مرکز تخصصی مهدویت قم است که می توانید از طریق اینترنت، به لیست کتب این انتشارات دسترسی پیدا نمایید. به این سایت که مربوط به مرکز تخصصی مهدویت قم می­باشد.

۲- سعی کنیم همان­چه که می­دانیم خوب است، عمل نماییم و نیز سعی کنیم همان­چه که می دانیم ناپسند است ترک نماییم. همین که خداوند می­بیند شما سعی بر عمل به دانسته هایت داری، دریچه های جدیدی در مقابلت خواهد گشود. به عبارتی دیگر «آنچه می­دانی عمل کن، آنچه نمی­دانی خدا به تو یاد خواهد داد».

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *