حدیث ثقلین و وجود امام مهدی (عج الله فرجه الشریف)

متن حدیث:

«ای مردم! همانا من بَشَرم [مانند دیگران] نزدیک است که [از سوی فرشته مرگ] خوانده شوم… من میان شما دو چیز گران سنگ به جا می گذارم. آن دو «کتاب خدا» و «عترم؛ اهل بیتم» هستند. این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا بر من در حوض [کوثر] آیند. بر آن دو پیشی نگیرید که هلاگ می شوید…»

حتی در بیمارستان

موقعی که در بیمارستان بستری بود هم با مفاتیح مأنوس بود. وقتی از دنیا رفت مفاتیح شون رو که از بیمارستان به خونه بردیم، متوجه شدیم کنار دعای عهد تاریخ شروعی رو نوشته – هشت شوال – و چهل صبح، این دعا رو می خوندند…

حتمی بودن خَسف بَیداء

در روایت معتبری از امام صادق علیه السلام پرسیده شد: آیا سفیانی از حتمیات است؟ امام فرمودند: «بله و کشته شدن نفس زکیه از حتمیات است و قائم از حتمیات است و خسف بیداء از حتمیات است… (غیبة نعمانی، ب۱۴، ح۱۵)

سپاهِ سفیانی به سوی مدینه گسیل داده شده، وارد مدینه می‌شوند و پس از قتل و غارت، روانه مکه می‌شوند. همین‌که در مسیر شهر مکه به سرزمین بیداء برسند در زمین فرو می‌روند…

حتمی بودن خروج سفیانی

او كسى است كه شما را از گِل آفريد، سپس مدتى را [برای شما عمر] مقرر داشت و اجل حتمى نزد اوست. با اين همه شما [مشرکان در یگانگی و قدرت او] ترديد مى ‏كنيد.

آنگاه که امام باقر علیه السلام در توضیح این آیه فرمودند «دو گونه أجَل داریم؛ حتمی و غیرحتمی»، حُمرانِ بْنِ أعْیَن عرض کرد: من امیدوارم اجل سفیانی از نوع غیر حتمی باشد. امام فرمودند: نه، به خدا قسم که آن از امور حتمی است.

جهان و ظهور میتریه

در این جهان؛ ساکنان بی شمار زمین، هیچ جنایتی نمی کنند، عمل بدی از ایشان سر نمی زند و از خوبی کردن مسرورند.

مردم بدون ضعف و نقیصه خواهند بود. آنان قوی و بزرگ هستند، در حالیکه بیماری بسیار کمی در میان آنها وجود خواهد داشت… آنها بدون هیچ زحمتی برنج را برای خود فراهم می آورند و در این جهان است که میتریه دَهرَم (دین حقیقی) را اعلام خواهد کرد.