access_alarm 1398/12/10

ترس‌هایی که باعث بردگی انسان‌ها می‌شوند.

خیلی از مدیران جوامع بشری در طول تاریخ ابزارشون برای کنترل جامعه ترس بوده.

از ترس‌های روانی تا ترس‌های واقعی مثل فقر و مرگ و زدن و بستن و این‌ها؛ باید فرهنگ از سر ترس زندگی کردن رو در جامعه ریشه کن کرد.

در جهان معاصر ما یکی از زشت ترین انواع ترس‌ها ابزار سلطه قرار گرفته و اون ترس از تحقیر، ترس از تمسخر و ترس‌هایی از این دست هست که بدتر از ترس‌هایی است که دیکتاتورها اعمال می‌کنند؛ دیکتاتورها با شمشیر جان افراد رو مورد حمله قرار می‌دهند؛ بیشتر از این نیست ولی ترس امروز برای به بردگی کشیدن انسان متفاوت شده.

 

اینا سلاح اصلیشون برای اداره جهان، اداره افکار عمومیه و در این اداره افکار عمومی یکی از اصول اساسیشون ترسوندن؛ یه عنصر فرهنگی دیگه هم اداره کنندگان افکار عمومی جهان که ابزار سلطشونه دارند؛ اون عنصر فرهنگی ترس از جان و مال نیست؛ ترس از جنگ و فقر نیست؛ ترس از تحقیره؛ تمسخر، این دیگه عنصر فرهنگیه.

خب حالا چند تا کلمه رو بگذاریم کنار همدیگه: آخرالزمان بیشترین ابزار سلطه چه ابزاریه؟ اداره افکار عمومی؛ زور نیست؛ بیشتر چیه؟ فریبه.

حالا آیه قرآن درباره آخرالزمانی‌ها چه می‌فرماید؟ می‌فرماید: این آخرالزمانی‌ها یکی از ویژگی‌های برجستشون چیه؟ ترس از سرزنش ندارن. چرا از بین همه صفات خدایا این و میگی؟ می‌فرماید تو نمی‌فهمی؛ بذار آخرالزمانیا این رو می‌فهمند.

 

آخرالزمانی‌ها از سرزنش نباید بترسند؛ هر کی از سرزنش بترسه اسیر برده کشی نظام سلطه شده؛ حلّه؟ نظام سلطه بیشترین هزینه رو در این صد سال گذشته برای چی انجام داده؟ برای پدیده‌ای به نام غرب زدگی.

غرب زدگی چیه؟ اگه اینجوری نباشی بی کلاسی؛ خاک بر سرت؛ تحقیر میشی.

اونا… رفته خارج… اونا… برای اینکه تحقیر کنند؛ تحقیر کنند.

می‌فرماید که: دوست دارید از دوستان خاص اهل بیت باشید؟ هرکسی مردم شهرش بلند شن بهش بگن تو آدم بدی هستی دلش بلرزه؛ این از دوستان ما نیست؛ چرا احساس کردی کم آوردی؟ تو دیگه از دوستان ما اهل بیت نیستی.

 

حالا برای این که این نشه باید چه کار کنیم؟ نترسیم از تحقیر دیگران و سرزنش دیگران؛ باید چه کار کنیم؟ اگه گفتین؟ باید هر کی تعریفمون کرد احساس تشویق نکنیم. تره خرد نکنیم برای تعریف کردن کسی؛ طبیعتا تره خرد نخواهیم کرد برای تحقیر کردن کسی.

اگه من تحویلت گرفتم؛ مردمت تحویلت گرفتند؛ تو خوشحال شدی؛ تو همون کسی هستی که اگه مردم بخواهند هوت کنند به هم می‌ریزی؛ میشه ابزار بردگیت.

حالا تربیت دینی رو باز هم ببینید: اصلا تو دین ممنوعه کسی رو جلوش تعریف بکنی؛ می‌فرمایند: جلوش تعریف بکنی انگار خنجر رو گرفتی کردی با دستت تو شکمش؛ کشتیش؛ نکن این کار رو.

بگو دوستت دارم ولی تعریفش نکن؛ چرا؟ چون تعریف بکنی تشویق بشه؛ تعریف نکنی تحقیر میشه دیگه؛ بعد به بردگی کشیده میشه.

یکی از ترس‌ها، ترس از چیه؟ که نباید داشت این ترس رو؛ ترس از تحقیره. مردم برید تو فضای مجازی علیه ترس از تحقیر قیام کنید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *