access_alarm 1397/11/30

دولت کریمه امام عصر – قسمت پنجم

درباره‌ آثار دولت کریمه، آثار انسانی دولت کریمه مطالبی را خدمت عزیزان عرض می‌کردیم. یکی از مهم ‌ترین آثار دولت کریمه، عدالت هست.

عدالت در همه بخش‌های وجودی؛ نه فقط عدالت در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی.

ساختار وجودی انسان یک ساختار ریاضی هست؛ مثل بدن انسان که یک ساختار کاملا ریاضی هست و عدد، اندازه و مقدار در اون به کار رفته و تعادل نقش اساسی رو در سلامت اون بازی می‌کنه.

 

انسان اگر بخواهد به سعادت برسه باید همه بخش‌هاش تعادل داشته‌ باشه یعنی افراط و تفریط در بهره‌مندی از کمالات مختلف در وجود انسان نباشه؛ بنابراین وقتی که عدالت اتفاق افتاد، در همه ابعاد وجودی انسان، انسان در اوج رشد خودش قرار می‌گیره.

 

وقتی که امام زمان علیه‌السلام ظهور می‌کنند همه ابعاد انسان رو عدالت می‌بخشند یعنی ابعاد جمادی، ابعاد گیاهی، ابعاد بدنی، ابعاد حیوانی یعنی بعد جنسی، اجتماعی، سیاسی، ابعاد عقلی انسان و از همه مهم‌ تر بعد فوق عقلانی انسان هست که به یک قدرت و شکوه و آرامش و اعتدال می‌رسه و انسان در این دوران، همه ابعادش بهره‌مند خواهند شد و امام زمان( علیه‌السلام) همه ابعاد یک انسان رو تعالی می‌بخشه.

 

لذا باید به این نکته خیلی توجه کنیم که وقتی صحبت از عدالت می‌شه اون مفهوم محدوده عدالت اجتماعی فقط در ذهن ما نیاد یا عدالت اقتصادی یا سیاسی، بلکه عدالت در همه ابعاد پنج‌ گانه انسان مد نظر هست و این فقط به دست آقا امام زمان( علیه‌السلام) امکان پذیر هست و میسر هست. ان شاء الله هر چه زود‌تر شاهد این دولت باشیم و در این دولت کریمه بتونیم نفس بکشیم و زندگی کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *