access_alarm 1397/12/07

دولت کریمه – قسمت ششم

بحثمون درباره آثار انسانی وجود مقدس امام زمان و حکومت و دولت کریمه ایشون بود؛ در روایت داریم که یکی از خصوصیات این دولت وقتی که ظهور می‌کنه این هستش که همه انسان‌ها به شادی می‌رسند و اساساً دولت امام زمان یک دولت شاد هست. می دونید که در اسلام غم، هم جرم هست و هم گناه هست و مؤمن در روایت داریم مؤمن حقیقی همیشه شاده “المؤمنُ دائمُ النَشاطه“.

پیامبر( صلی الله ‌علیه وآله وسلم) فرمودند: البته این روایت از امیر‌المؤمنین(علیه‌السلام) هم نقل شده که مؤمن همیشه نشاط داره؛ دائم النشاط هست و خود امیرالمؤمنین فرمودند که: “الحُزنُ مَرَضُ النَّفس ” غصه، حزن، بیماری روح هست؛ یعنی اگر یک کسی دچار غصه است؛ دچار غم هست این به خاطر این هستش که روحش بیماری پیدا کرده و‌إلا مؤمن اونقدر معشوق‌های متعالی و قدرتمند داره که غصه‌های جمادی، گیاهی، حیوانی هیچ‌ وقت نمی تونه وجود او رو بگیره و او رو مچاله کنه؛ بی انگیزه کنه؛ به پوچی برسونه.

مؤمن اونقدر دلخوشی‌ها و معشوق‌های عقلی و فوق عقلانی داره که همیشه شاد هست.

حکومت امام زمان یک حکومت شاد هست، امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌فرماید که: این رو بدونید که روز ظهور روز شادی فرزندان علی و شیعیان اوست؛ یعنی اون آرزوی انسانی امیرالمؤمنین و شیعیان که رسیدن انسان به مقام خلیفة الهی هست؛ عشق انسان‌ها به خداوند تبارک و تعالی و اهل بیت هست در اوج خودش تحقق پیدا می‌کنه و چه چیزی از این بالاتر؟ وقتی که انسان به این مقام برسه؛ به یک شادی دائمی می‌رسه.

این و فراموش نکنیم که انسان تا به این دولت کریمه نرسه به صورت کامل شادی همه جای زمین رو نمی‌گیره؛ ممکن است بعضی از مومنین در اثر خودسازی خودشون رو به این مقام برسونن که همیشه دائم النشاط باشن، ولی همه مردم این موقعیت رو پیدا نمی‌کنند.

دولت کریمه دولت شادی است؛ دولت آرامش هست بخاطر این‌ که همه ابعاد انسان‌ها به تعادل، به تعالی می رسه و انسان در اون زمان هیچ مشکلی نداره و فقط با عشق و سرور و کمال و انسانیت زندگی می‌کنه؛ لذا می‌شه در یک کلمه گفت دولت کریمه یعنی دولت شادی و دولت آرامش که خداوند ان شاءالله به حق خود آقا امام زمان(علیه‌السلام) نصیب همه ما بفرماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *