access_alarm 1397/08/16

دولت کریمه – قسمت: دوم

بحث درباره آثار دولت کریمه آقا امام زمان( علیه‌السلام) هست؛ در جلسه گذشته عرض کردیم که دولت کریمه برای همه پنج بُعد انسان یعنی بُعد جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی نعمت‌ها رو به اوج خودش می‌رسونه و انسان رو در تمام این ابعاد به اون منتهای آرزو و غایتی که داره می‌رسونه.

 

من ترجیح می‌دم که اول از بعد انسانی صحبت بکنم چون در این بُعد کمتر صحبت می‌شه و معمولا وقتی از دولت کریمه سخن به میان میاد ابعاد جمادی گیاهی یا حیوانی او بیشتر گفته می‌شه، من می‌خوام در این قسمت به این بُعد بپردازم.

 

گفتیم که انسان در بُعد پنجم عاشق الله هست، عشق به الله یعنی که انسان دوست داره در وجود خودش موجودی شبیه به الله بشه چرا؟ چون خداوند تبارک و تعالی انسان رو از روح خودش دمیده و این روح خدا اسم دیگری در قرآن داره به نام مثل ‌اَعلی یعنی عالی‌ترین نمونه‌ای از خداوند تبارک و تعالی؛ جنس همه انسان‌ها، خانه انسان‌ها، وطن انسان‌ها، ریشه انسان‌ها همه مثل ‌اَعلی یا همون نور محمد و آل محمد( علیهم السلام) است. انسان در ذات خودش چون ریشه و اصل وجودش از محمد و آل محمد( علیهم السلام) هست دوست داره از نظر شخصیتی یک انسان کامل بشه و به این قدرت برسه. برای همین هم شما در زیارت عاشورا به سیدالشهدا این گونه خطاب می‌کنین که«اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ » من از خداوند می‌خوام که من و به همون مقامی که مقام پسندیده‌ای که شما نزد خدا دارید برسونه؛ یعنی ما کمتر از اون مقام نمی‌خوایم انسان‌ها ذاتشون این لیاقت و تمنا رو داره که به مقام اهل ‌بیت( علیهم السلام) یا انسان کامل یا همون مثل ‌اعلی برسه. رسیدن به این مقام یعنی مقام محبوب اهل‌بیت یا مقام مثل ‌اعلی امکان پذیر نیست مگر به وسیله‌ مربی و مقامی که خودش این مقام رو داشته باشه و دولت کریمه امام زمان( علیه السلام) چون دولت حاکمیت متخصص معصوم هست؛

 

امام معصوم هست و انسان کامل در زیر سایه‌ی این حکومت و دولت انسان‌ها این فرصت رو پیدا می‌کنن که به مقام محمود و مقام خلیفة اللهی به مقام مظهریت خداوند تبارک و تعالی برسند و این اوج خواسته یک انسان و تمنای درونی یک انسان هست و بالاترین آرزوی یک انسان هست که می‌تونه داشته باشه. در واقع هدف خلقت انسان رسیدن به این مقام هست که ذات همه‌ انسان‌ها تشنه‌ی اوست؛ لذا این فقط در دولت کریمه امام زمان اتفاق می‌افته که یک انسان بتونه به این مقام والا و بی نظیر نائل بشه؛ در روایات ابعاد مختلفی از این حقیقت بیان شده که ان شاءالله در جلسه بعد توضیح خواهیم داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *