access_alarm 1398/12/26

منافق در سپاه امام زمان( عج) وجود ندارد

امام زمان( سلام ‌الله علیه) که فرق داره با ائمه‌ی قبلی، ائمه‌ی قبلی در تقیه بودن؛ امام زمان( روحی لَهُ الفِداه) اصلا اهل تقیه نیست.

یکی از دلایل پیروزیه قیام حضرت اینه که حضرت در سپاهش منافق وجود نداره؛ منافق و در جا می‌گیرن از آستینش چوب رد می‌کنن؛ اینجوری نیست که مثل زمان امیرالمومنین باشه، پیروزیه ۹۹ درصدی سپاه امیرالمومنین در صفین و یه اشعثی (عَلیه مَا عَلیه وَ فیِهِ مَا فیِه) ورداشت به حکمیت تبدیل کرد؛ نفاق ورزید چون ائمه ما، همه پیغمبرا همین طوره، مأمور بودن به سکوت، افشا نمی‌کردن.

یکی از اختصاصات امام زمان( روحی لَهُ الفِداه) اینه، اصلا منافق تو سپاهش… کسی جرأت نمی‌کنه نفاق داشته باشه یا مقابل امام قرار می‌گیرن یا اگر تو سپاهن با حضرتن؛ چون حضرت اینطوری نیست که بگه بروز نفاق دادی. زمان امیرالمومنین، اگر امیرالمومنین می‌خواست بگه اشعث منافقه، اصلا مردم قبول نمی‌کردن؛ آقا چرا بُهتان می‌زنی؛ مثلا فرض کنید آزادیه مخالف؛ زنده باد مخالف؛ مخالف از این حرفا؛ قبول نداشتن.

 

اینقدر دیر میاد حضرت، در روایت هست که همه ناامید می‌شن از همه؛ این انتخاباتا رو ببینید؛ یکی میاد می‌گه من ۱۰۰ روزه نمی‌دونم می‌زنم زمین هوا میره! چیکار می‌کنم! بعداً می‌گه کی؟ من نگفتم! کجا؟ من کجا گفتم؟! مردم هم با وعده، برای اینکه دلار اینجوری نشه؛ برای اینکه مثلا دلار اونجوری بشه؛ وقتی حضرت ظهور می‌کنه که از همه ناامید بشن؛ یه چیزی تو پرانتز فقط عرض کنم؛

این به این معنی نیست که ما امروز برای حکومت اسلامی کار نکنیم‌ها؛ سیده مرتضی( سلام‌الله علیه) می‌گه که دوره ظهوره؛ عن قریب آقا ان شاءالله ظهور می‌کنه؛ هزار و سه سال از اون روز گذشته و اگر آقا خدا اگر بخواد سرکَل بیافته، نستجیر بالله- عوامی حرف می‌زنم- اصلا براش مهم نیست؛ صد هزار سال بگذره؛

خدا منتظر و آویزون کسی نیست که تو رو خدا یه عده بیاین من ضایع می‌شم اگر ۴ نفر ایمان نیارن؛ نه، براش هیچ اهمیتی نداره؛ ۵ هزار سال دیگه‌ام اگر خدایی نکرده مردم به اون جایی نرسن که باید برسن؛ ظهور اتفاق نمی‌افته؛ اینجوری نیست که خدا کم بیاره، بَده مردم چی می‌شن؟ خیلی‌ها از دین برن، برن؛ چیزی از دستش نمی‌ره که لذا ممکنه نَستَجیِرُ بالله، معاذالله؛ در دوره ما ظهور اتفاق نیافته؛ خدا نیاره اون روز و؛ ما باید وظیفمون رو انجام بدیم؛ ما باید ببینیم چیکار باید بکنیم.

اینی که الان حکومتی هست و شهیدی هست و ما وظیفه داریم؛ اصلا یکی از علامت‌هایی که پا کاریم یا نه همینه؛ دقت کنید چی عرض می‌کنم؛ نمی‌خوام بگم الان حکومت و بذاریم کنار؛ ولی باید امیدمون و از غیر حضرت برداریم؛ این شرکه چون؛ ما وظیفمون و انجام می‌دیم؛ همه‌ی تلاشمون و می‌کنیم؛ اگر بتونیم عدالت و برپا کنیم به اندازه‌ی خودمون ولی ما ابزارمون محدوده؛ نه ما، ائمه‌ی قبلی هم ابزارشون محدود بود؛ امیرالمومنین هم ابزارش محدود بود؛ چون منافق تو سپاهش بود؛ چون امیرالمومنین قضاوتاش بر اساس ظاهر بود؛ پیغمبر هم همین‌طور، به ظاهر، شاهد داری؟ قبوله؛ بَیِنِه؛ قسم.

امام زمان( سلام‌ الله علیه) بیاد از این جهت متفاوته؛ ابزاراش متفاوته؛ اجازه نفاق نمی‌ده « یَحکُمُ بِالحَقِ» یعنی به ظاهر حکم نمی‌کنه؛ ما الان می‌ریم دادگاه به ظاهر حکم می‌کنیم دیگه؛ قاضی مجبوره بگه آقا سند دارین؟

حالا واقعا ممکنه خونه مال اون یکی باشه؛ این یکی سند جعل کرده؛ سند و دزدیده؛ شب خواب بوده انگشت هم زده مثلا؛ قاضی مجبوره؛ قاضی می‌گه ظاهر اونه که مثلا این یکیه؛ امام( روحی لَهُ الفِداه) تشریف بیارن« یَحکُمُ بِالحَق» نه یَحکُمَ بِالظَاهِر؛ ممکنه در دوره‌ی ما خدایی نکرده اتفاق نیافته؛ ما وظیفه داریم؛ ما همین راهی که الان داریم می‌ریم و باید بریم؛ اشکالاتش هم باید برطرف کنیم.

 

در روایات هست چند دلیل داره طول غیبت حضرت؛ آقا این طول غیبت، ما گاهی وسط منجلابیم خبر نداریم؛ امام صادق( روحی لَهُ الفِداه) فرمود: من به مولد مهدیمون نگاه کردم؛ خب این نظر کردم، امام فقط مکان و چشمش در نمی‌نورده که، بگه رفتم از این مکان؛ امام صادق( سلام الله علیه) ۱۴۸ شهید شده؛ مولد امام زمان کیه؟ ۱۰۰ سال بعده؛ می‌گه دیدم؛ غیبتش رو هم دیدم؛ طول غیبتش رو هم دیدم یعنی ما رو، دیدم؛ کثرته ارتداد رو- ارتداد آقا به معنای مرتد فقهی شدن که شهادتین نمی‌گن نیست؛

یعنی برگشتن؛ مثلا دیدی ما اول انقلاب یه شعارایی می‌دادیم؛ خیلی از مسئولینمون برگشتن؛ دنبالش مردم هم خیلی‌ها برگشتن؛ الان دیگه بچه‌هاشون و تو همون آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو، می‌برن؛ درس بخونن؛ شفاف سازی واسه مردمه؛ خیلیا اینجورین دیگه، برگشتن؛ همه نه، ولی خیلی‌ها برگشتن؛

این ارتداده« إنقَلَبتُم عَلَی أَعقَابِکُم [۱]» خیلی از مسئولین ما نسبت به اول انقلاب مرتدن به این معنا؛ برگشتن از اون شعارا؛ اون شهیده رفت؛ وایستاد؛ سر هم داد؛ الان هم هستن یه عده می‌رن، سر می‌دن؛ ولی او مرتد شد؛ مرتد شد یعنی برگشت؛ با پیغمبر تو غدیر عهد بستن؛ مرتد شدن؛ برگشتن؛ برگشتن دیگه؛ تو مدینه خیانت کردن؛ وایستادن به خانه‌ی امیرالمومنین حمله شد؛

 

کوفیا با امام حسین( سلام ‌الله علیه) بیعت کردن؛ عهد بستن؛ مرتد شدن؛ به این معنا برگشتن؛ وایستادن سیدالشهدا کشته شد؛ به این معنا می‌گن- حضرت فرمود: امام صادق من نظر کردم به حال شیعیانمون در دوره‌ی غیبت؛ کثرته ارتداد، شدت فِتَن، بلواشون و که دیدم یعنی ما رو؛ ما یه وقتی آقا، آدم تو یه منجلابی، دور از محضر شما- خودم و می‌گم- قرار داره؛ خودش درگیره متوجه نیست؛ اونی که از بالا اشراف داره میگه: اوه اوه اوضاع رو ببین؛ امام صادق فرمود: من حال شیعیان و که دیدم همه‌ی وجودم و غم فرا گرفت؛ به تعبیر من مثل مادره بچه مرده براشون گریه کردم؛ امام صادق به حال امروز من و شما گریه کرده.

چرا اینقدر غیبتش طول می‌کشه؟ چند تا دلیل گفتن؛ یکیش اینه که تا وقتی اون مقدمه رو که عرض کردم باید به حکومت خدمت کنیم یعنی این به این معنی نیست که ما امروز دیگه انتخابات نداشته باشیم اما اگر تو انتخابات رفتیم به یه نفر رأی دادیم که مشکلاتمون حل بشه؛ این شرکه، شرکه خفیه؛ و تو کاسمون هم می‌ذارن؛ یک، یک تمام شعارایی که طرف داده؛ یکی، یکی هوا می‌شه؛

 

فرمود: تا وقتی نه فقط اینا همه، فرمود: تا وقتی مردم از همه ناامید نشن؛ امام زمان نمیاد؛ اگر ناامید بشن؛ اون بزرگوار که بیاد؛ وقتی« یَحکُمُ بِالحَق» دیگه کسی اِن قُلت نمی‌کنه؛ دیگه همه سپر انداختن؛ زمان اهل بیت اینطوری نبود دیگه؛ نزدیکان امیرالمومنین می‌ومدن؛ می‌گفتن از این ور بریم؛ از اون ور نریم؛ چیکار کنیم؟ فلانی رو بفرست؛ عبدالله بن جعفر می‌گفت: چرا فلانی رو فرستادی مصر؟ فلانی رو بفرست مصر؛ با خود پیغمبر هم نگاه کنید این طوریه؛ هی حرف می‌زنن؛ خوب‌ها هم تازه؛

مادامی ‌که مردم ناامید نشدن حضرت نمیاد.

 

۱: سوره‌ مبارکه‌ آل عمران، آیه ۱۴۴

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *