access_alarm 1398/12/24

جوان و دشمن شناسی

این هوای نفس درونی ما، این در واقع دشمنی، مزاحمی است برای اینکه انسان در مسیر پیشرفت حرکت بکنه می‌خوام بحث و از همین جا ادامه بدیم که در واقع هر کسی که مزاحمت ایجاد می‌کنه برای حرکت رشد و پیشرفت ما این میشه دشمن چه درون ما باشه چه بیرون.

و همه رو هم با اصطلاح زیبای قرآن و این تعبیر استثنایی همه رو میشه ذیل شیاطین تعریف کرد.

« كَذٰلِكَ جَعَلنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الإِنسِ وَالجِنِّ (۱) »  این شیاطین انس و جنی  که قرآن می‌فرماید: همین دشمنانی‌اند که از بیرون و درون و راه‌های مختلف می‌خوان مزاحمت ایجاد کنند که ما رشد نکنیم.

 

خُب طبعاً برای یک جوان اینه که از مزاحمی که او رو از پیشرفت نگه بداره خیلی براش گران و سخته؛ جوان نمی‌تونه تن بده به اینکه هر کسی به هر نحوی شیطنت بکنه اختلال ایجاد بکنه در مسیر رشد اون رو قطعا یه جوون وقتی بفهمه کسی برای مسیر رشد او طرح مخالفی داره و می‌خواد آسیب به او بزنه نمی‌تونه تحمل کنه.

مساله اینه که شیاطین همیشه خودشون رو جور دیگه‌ای جلوه میدن و طور دیگه‌ای وانمود می‌کنند و مساله جوان در واقع اینه اگر بدانه که این شیطان مزاحمت داره و می‌خواد اختلال در کار او ایجاد بکنه؛ به او امان نمی‌ده ولی خب شیطان همیشه خودش رو موافق و دوست نشون میده؛ با پیشنهاد‌های جذاب سودآور دلنشین وارد میشه و این جوان فریب می‌خوره.

 

در مورد این کار شیطان و شناخت دشمن و باز نسبتش با جوان یه دو سه تا نکته از کلمات امام (رضوان الله علیه)  باز عرض بکنم که نورانی بشیم.

خب این تعبیر شیطان بزرگ از کلمات استثنایی و فوق العاده حضرت امام که اصلا ادبیات سیاسی ما رو دگرگون کرد که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگه.

اون مبانی حِکمی،عرفانی، قرآنی حضرت امام( رضوان الله علیه) آمد به این زبان مبارک و تبدیل شد به این به قول امروزی‌ها این هشتک که شیطان بزرگ است آمریکا، این واژه‌ی ماندگار.

می‌خوام عرض بکنم این شیطانی که با ما درگیر خیلی وقت‌ها خودش جلو نمیاد حالا یا عرضه‌اش و نداره یا شجاعتش رو یا ین که می‌بینه امکانات او اینقدری در بین ما و خودی‌ها فراهمه که لزومی نداره خودش وارد بشه.

 

بذارین من این و از کلمات امام بخونم خیلی جالبه می فرمایند که: (این دو بخش از کلمات و فقره از کلمات حضرت امام که مربوط به آبان و آذر سال۵۸)

در نظرم هست که یک روایتی است که رسول خدا که مبعوث شد آن شیطان بزرگ فریاد کرد و شیطان‌ها را دور خودش جمع کرد و اینکه مشکل شد کار بر ما. که این مال خطبه قاصعه نهج البلاغه است که وقتی پیغمبر مبعوث شدند شیطون بزرگ اون شیطونک‌ها رو دور خودش جمع کرد گفت: با این چه بکنیم؟

امام می‌فرمایند: در این انقلاب شیطان بزرگ که آمریکاست شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع می‌کند و چه بچه شیطان‌هایی که در ایران هستند و چه شیطان‌هایی که در خارج هستند جمع کرده و هیاهو به راه انداخته است.

این تعبیر خیلی تعبیر جالبیه و دل انگیزه که امام اینایی که بین ما هستند و همون حرف آمریکا و شیطان بزرگ تکرار می‌کنند؛ تعبیر بچه شیطان برای اینا به کار می‌برن.

 

جای دیگه باز یه تعبیر قشنگ از همین جنس دارن می‌فرمایند: ملت‌های شریف و توده‌های ملت شریف ما و این قشر‌های مختلف همه با جمهوری اسلامی موافقن و با آمریکا مخالف لکن با صورت‌های دیگری با ماسک‌های دیگری اشخاص در بین آن‌ها نفوذ  و آن‌ها را اغفال می‌کنند.

این همون نفوذی‌ها‌ هستند که بین خودمون میان ماسکش داره حکایت می‌کنه که او از ماست و دلسوز ماست ولی اون نیتش و اون سریره‌ای که در پشت این ماسک داره همونیه که اون شیطان بزرگ می‌خواد.

و در موقعی که ما باید در آرامش خاطر روبه روی این دیو بزرگ بایستیم و این شیطان بزرگ منحرف می‌کند ملت ما را از آن راهی که دارد می‌رود راه ضلالت پیششان می‌گذارد همین قدر مقصود این است که ملت را از آن راهی که می‌رفت منحرف کنند تا آمریکا بتواند کارهایش را انجام بدهد.

 

دیروز هم دیدید حضرت آقا فرمودند: که اون دشمن بیرونی درمورد انتخابات تشدید می‌کنه خوب اصلا بحثی نیست ولی مسئله اینه کسایی بین ما مسئولیت‌هایی دارن، آقا فرمودند: یا در مجلس یا در دولت مسئولیت‌های مهمی دارن و این‌ها میان تشدید می‌کنن آقا این آیه رو خوندند: « فِي قُلوبِهِم مَرَضٌ (۲) » خب این همون ماسکی است که برخی می‌زنند به چهره و همون شیطنت درونی است.

به تعبیر حضرت امام بچه شیطان‌هایی که کار اون شیطان بزرگ و انجام میدن و همون اختلال و رخنه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که او می‌خواد ایجاد بکنه؛ آسیبی که او می‌خواد بزنه؛ این‌ها اون وجهه معتبر امام گفت وارد می‌کنن.

 

۱: سوره انعام، آیه ۱۱۲

۲: سوره بقره، آیه  ۱۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *