access_alarm 1399/08/14

چرا امام زمان؟ – قسمت دهم

بسیاری‌ها این سؤال در ذهنشون مطرح می‌شود که در زمانی که نیازهای متفاوتی اطراف ما رو حلقه کردند چرا بین این همه، نیاز به پرداختن مباحث مهدویت؟چرا من باید امام زمانم رو بشناسم؟ واقعاً علت شناخت امام زمان چیست؟

بسیارنکته مهمی است. من مثالی خدمت شما بزنم دقت کنید اگر شما تلفن همراه یا یک وسیله برقی پیچیده دیگری رو خریداری می‌کنید، قطعاً برای استفاده بهینه از این وسیله احتیاج به یک راهنما دارید؛ حالا این راهنما گاهی می‌تواند در قالب یک دفترچه راهنما باشد، یا در قالب یک تصویر و صوت راهنما باشد؛ اگر من این راهنما رو نداشته باشم در استفاده بهینه از این وسیله مثل تلفن همراه ناقصم و موفق نخواهم شد.

 

همانگونه که یک وسیله کوچکی یا یک وسیله برقی خاصی برای بهره‌وری بهینه از او نیازمند به یک راهنماست، چگونه می‌شود انسان برای بهره‌ وری از خود محتاج به یک راهنما نباشد؟ راهنما کسی است، یا چیزی است که باید سازنده او را بفرستد؛ همانگونه که برای استفاده بهینه از تلفن همراه احتیاج به راهنما دارم و این راهنما رو باید فرستنده‌ای بفرستد که او خالق این تلفن همراه و سازنده این تلفن همراه باشد.

 

من برای استفاده بهینه از خودم احتیاج به راهنما دارم و این راهنما رو باید فرستنده‌ای بفرستد که او خالق من است. همین است که تفکر شیعه در رابطه با راهنمای بشر اینجاست که این راهنما رو تنها و تنها باید خدا بفرستد. حالا سؤال من اینه من برای استفاده بهینه از این تلفن همراه به راهنما رسیدم؛ راهنما در اختیار من است اما وقتی من می‌خوام این راهنما رو مطالعه بکنم، زبان این راهنما رو نمی‌فهمم، این راهنما به یک زبان دیگری فرستاده شده؛ آیا من می‌توانم استفاده کامل از این راهنما بکنم؟ قطعاً جواب منفیه؛ من زمانی می‌توانم از راهنما اوج استفاده رو ببرم که این راهنما رو بشناسم.

 

دوستان، برادران، سروران، خواهران امروز راهنمای فرستاده شده از جانب پروردگار که خالق ما و سازنده ماست وجود باکرامت امام زمان است. من چه زمانی می‌توانم از این راهنما اوج بهره‌ وری و استفاده رو ببرم؟ زمانی که من شناخت نسبت به این راهنما داشته باشم. به میزان شناختی که نسبت به این راهنما در من تولید شد به همان میزان راهنما رو درک می‌کنم، می‌شناسم و می‌فهمم و به میزان استفاده از راهنما می‌توانم از وجود خودم استفاده بهینه رو ببرم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *