دولت کریمه امام عصر – قسمت پانزدهم (پایانی)

یک نکته خیلی مهمی که در مورد دولت کریمه ما داریم؛ اینقدر این دولت کریمه خیرات، برکات بی‌نظیر داره که عرض کردم مثل یک دوران ملکوتیه یعنی از حد طبیعی زندگی زمینی بیرونه دولت کریمه امام زمان؛ یک بهشتهِ، یک در واقع پیش بهشته قبل از وفات انسان وارد بهشت و برزخ می‌شه؛

حکومت امام زمان یک بهشته فوق العاده پیشرفته است که گاهی وقتا اونایی که تو‌‌‌ بهشت هستن حسرتش رو می‌خورن، بهشتی‌هایی که توی بهشت هستن به آدمایی که روی زمین هستن غبطه می‌خورن که خوش به ‌حال شما، این خیلی مهمه، یک همچین دولت کریمه‌ای که ما واقعا باید به ابعادش فکر بکنیم خیلی زیباست. اینقدر این قشنگه که به ما گفتن هر شب ماه رمضون دعاتون این باشه، اصلا دعا‌های ماه رمضون که می‌دونید؛

دولت کریمه امام عصر – قسمت چهاردهم

بحثمون درباره رشد اقتصادی وجنبه‌ جمادی زندگی انسان در دوران حکومت امام زمان (علیه‌السلام) بود؛ پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) در این زمینه می‌فرماید: که خداوند مردی از اهل بیت من رو به سوی مردم می‌فرسته که زمین رو پر از عدل می‌کنه‌؛ ساکنان زمین و آسمان دوستش دارند؛ زمین گیاهان خود را می‌رویاند و چیزی در خود نگه نمی‌دارد؛ این رو گفتم دیگه به عشق حضرته همه داره اتفاق می‌افته؛ زندگان آرزو می‌کنند کاش مردگانشان بودند که می‌دیدند این اوضاع رو؛ این آرزو به خاطر خوبی‌هایی هست که خداوند در اون عصر به مردم عطا می‌کنه.

دولت کریمه امام عصر – قسمت سیزدهم

یکی از آثار بسیار خوب و شیرین در دوران دولت کریمه حل مسائل اقتصادی مردم هست که ریشه‌ بسیاری از مسائل دیگه‌ مردم هم هست؛ چون اقتصاد در حد متعارف و متعادل اگر باشه، ابعاد دیگرش هم شرایط کمالیشون بهتر میشه؛ مثل ابعاد گیاهی، ابعاد حیوانی، ابعاد عقلی و ابعاد فوق عقلانی.

دولت کریمه امام عصر – قسمت دوازدهم

یکی از آثار بسیار خوب، زیبا و دل چسب دوران ظهور امام زمان(علیه‌السلام) تکامل و در واقع عدالت بخش گیاهی انسان‌ هست.

انسان‌ها یک بخش گیاهی دارن که در اون بخش کشش به سمت کمالات گیاهی دارن مثل: رشد، تغذیه، تولید مثل، زیبایی این جور چیز‌ها.

در اون زمان این ابعاد فوق العاده پیشرفت خواهند کرد؛ یکی از قشنگی‌های دوران امام زمان این هستش که در بخش گیاهی و بدنی انسان مریضی‌هاش همه از بین میره یعنی دیگه ما چیزی به اسم مریضی نداریم اون موقع.

دولت کریمه امام عصر – قسمت یازدهم

همه عاشق هم دیگه هستن، همه همدیگر رو دوست دارن، همه فداکاری و ایثار دارن نسبت به هم دیگه و دیگران رو به خوشون ترجیح میدن، روابط انسانی در اوج عشق قرار می‌گیره.

روابط زناشویی، اجتماعی، اعضای خانواده در اوج خودش قرار می‌گیره و انسان‌ها از هم دیگه فوق العاده لذت می‌برن چون دیگه مفاهیم حیوانی یا غلبه ابعاد حیوانی وجود نداره؛ روابط، روابطه فوق العاده قشنگی میشه و اگر ما بدونیم چه ‌شود عجله می‌کنیم برای رسیدن به این دوران.

قانون جذب؛ مانعی جدید فراروی جامعه منتظر

تئوری راز که از آن به قانون جذب هم یاد می‌شود، ابتدا با پخش مستند راز در صدا و سیما‌ی جمهوری اسلامی‌‌‌‌‌‌‌بر سر زبان‌ها افتاد. البته در کشور‌های دیگر این به اصطلاح تئوری کم و بیش مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفته است و در کشور ما ایران، برخی سخنرانان و نویسندگان به صورت گسترده به تبلیغ این نظریه می‌‌‌‌‌‌‌پردازند. نکته‌ی مهم این است که در بسیاری از کتاب‌ها و گارگاه‌ها این ایده را با عنوان مرام معنوی و عرفانی به دیگران آموزش می‌دهند و با نام حیات معنوی، زندگی عرفانی، اتصال با نیروی الهی، تکنولوژی فکر و … تبلیغ می‌کنند.

آسیب شناسی مهدویت – قسمت چهارم

ملاقات در دوران غیبت کبری درحال بیداری و اون که امام زمان رو هم در این دیدار بشناسی همچین ملاقاتی ممکن هست یا نه؟ مرکز تخصصی مهدویت نظرش و دارم میگم که به نظر این مرکز، نظر غالب الان اینه که ملاقات امام زمان امکان دارد.

از ادله‌اش می‌خوام سریع رد بشم نمی‌خوام وایستم، یک دلیل اینه که امام زمان جسم معمولی است، جسم معمولی قابل روئیته؛ از اینا رد میشم چون وقت نیست قرار هم نبود اینارو اینقدر تفصیلی بگم.

آسیب شناسی مهدویت – قسمت سوم

یکی دیگه از آسیب‌های مهدویت اینه که هر از چندگاهی عده‌ای پیدا می‌شن؛ ادعای دروغین دارن؛ ادعا که من امام زمانم، خود امام زمانم، ادعا که من یکی از وابستگان امام زمانم؛ ادعا که من همسر امام زمانم؛ ادعا اینکه من یکی از یاران امام زمانم مثل اون شخصی که گرفتنش گفت: من سید حسنی‌ام مدتی تلاش می‌کرد؛ انواع و اقسام ادعاها شایعترینش فراوانترین ادعاها ادعای ملاقاته که هر از چندگاهی، هر از چندگاه چه عرض کنم پیدا می‌شن کسانی می‌گن: ما امام زمان رو دیدیم.

آسیب شناسی مهدویت – قسمت دوم

غیبت می‌دونین چقد طول کشیده تا همین الان؛ تا همین امسالی که من محضرتون هستم 1179سالِ حضرت مهدی غائبن تا همین الانش؛ اگر اهل بیت جلوش رو نمی‌گرفتن؛ یک بار هم نیست دیگه؛ یک نفری پیدا می‌شد می‌گفت فلان موقع ظهوره؛ مردم دل می‌بستن؛ به اون موقع می‌رسیدن می‌دیدن ظهور نیست؛ دفعه‌ی دوم؛ دفعه‌ی سوم؛ دفعه‌ی چهارم؛ کم کم  مردم می‌گفتن اگه امام زمانی بود و آمدنی بود می‌آمد؛ معلومه خبری نیست؛ اهل بیت گفتن که هیچ کسی حق ندارد برای ظهور وقت معلوم بکنه چون اگه واسه‌ ظهور وقت معلوم بکنیم جامعه دچار یاس و نا امیدی می‌شه.    

آسیب شناسی مهدویت – قسمت اول

آیا بد فهمیدن بد‌تره یا نفهمیدن؟ کسی که نمی‌دونه، بلد نیست؛ می‌ریم می‌گیم یاد بگیره، کسی که بد فهمیده، کلی باید بری انرژی بذاری که همون اشتباهات قبلیش و پاک کنی؛ خدا ‌نکنه استخوون دست کسی بشکنه؛ یک موقع دست شکسته، خوب میرن ارتوپدی و شکسته ‌بند درستش می‌کنن. یک موقع استخون دست شکسته، یک آدم ناشی بد‌جور اومده دست‌ رو بسته کج جوش خورده، این و میان چیکار می‌کنن؟ می‌شکنن، دوباره. کسی که بد فهمیده، باید اون فهمش رو بیایم بشکنیم؛ این‌جا خیلی درد داره، مقابله می‌کنه، نه! کی گفته، بعد دوباره از نو شروع کنیم. تلقی تو ذهن خیلی‌ها ایجاد شده، امام زمان که بیاد همون اول می‌خواد با ما تسویه حساب بکنه، این یک برداشت غلطه.