از چه زمانی مردم به مجتهد و فقیه رجوع میکردند؟

از چه زمانی مردم به مجتهد و فقیه رجوع میکردند؟ آیا در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) هم بوده؟
خداوند می فرماید: عده ای بروند در دین تفقه کنند و آگاهی خوبی پیدا کنند، بعد برگردند و برای مردم توضیح بدهند و آنها رو نسبت به معارف اسلامی آشنــا کنند و آنها رو إنذار کنند.

چرا شما میگویید نوشیدن شراب حرام است؟!

روزی مهدی عباسی(از خلفای بنی عباس)، برای اینکه قدرت علمی امــام کاظـم رو زیر سئوال ببره، گفت: در آیات قرآن فقط از بدی ِ شراب گفته شده و در هیچ آیه ای صراحتا نگفته شراب حرومه! پس چرا شما میگویید نوشیدن شراب حرام است؟!

امام فرمود:
در سوره اعراف، آیه۳۳ خدا میفرماید: إثم(گناه) حرام است!…

این تسبیح ما، ریشه اش به اون نخ پشمی برمیگرده…

بعد از اینکه پیامبر به حضرت زهرا تسبیحات رو یاد دادند

حضرت زهرا اومد خونه، یک نخ خاصی برداشت (شاید نخ پشمی بود) ۳۴ تا گره زد با فاصله مثلا یک سانت یک سانت، تا عددش یادش نره، بعد گاه و بیگاه می نشست این گره ها رو از دستش رد میکرد (مثل ما که تسبیح رد میکنیم) و ذکر میگفت…

آیا می دونید چرا خوردن «خون» حرومه؟

“خون” ماده ای کاملا آماده ست برای پرورش انواع میکروبها ⇜ تمام میکروب ها که وارد بدن میشن به خون حمله میکنن و اونجا رو مرکز فعالیت خودشون قرار میدن❢ به همین دلیل «گلبول های سفید» که سربازان کشور تن انسان به حساب میان، دائما در منطقه خون، پاسداری میکنند تا میکروب ها به این سنگر حساس [که به تمام مناطق بدن ارتباط داره] راه پیدا نکنند.

آیا در زمان امامان، فقیه یا مجتهد بوده؟

فقهای زیادی در دوران امام صادق و امام باقر(علیهما السلام) پرورش یافتند و برای تبلیغ دین اسلام به شهرهای مختلفی سفر کردند. بسیاری از مردم هم به سراغشون می رفتند و مسائل شون رو می پرسیدند.

فلسفه سجده …

شخصی از حضرت علی (علیه السلام) پرسید: حکمت دو سجده در نماز چیه؟ حضرت فرمودند: سجده اول یعنی «خدایا منو از این خاک آفریدی» وقتی سر برداشتیم یعنی «از همین خاک منو بیرون آوردی» و اینکه بار دوم سر به خاک میذاریم یعنی «خدایا منو به این خاک بر می گردونی» و چون دوباره سر از سجده بر میداریم یعنی « و از همین خاک دوباره بیرون می آوری ام.»

نکته جالبی درباره تیمم

امروزه ثابت شده “خاک” به خاطر باکتری های زیادی که داره میتونه آلودگی ها رو از بین ببره، باکتری هایی که کارشون تجزیه ی مواد آلی و از بین بردن عفونت هاست، بویژه در سطح زمین که هوا و نور آفتاب بیشتره…

به همین دلیل، وقتی لاشه ی حیوانات یا بدن انسانی پس از مردن رو دفن می کنند در مدت کوتاهی تجزیه میشه و بر اثر حمله باکتری ها کانون عفونت از هم متلاشی میشه. مسلما اگه این خاصیت در خاک نبود، کره ی زمیـــن پر از عفونت و آلودگی میشد! اما چون “خاک” خاصیتی شبیه «آنتی بیوتیک» داره بنابراین تاثیرش در کشتن میکروب ها فوق العاده است.