نوای مهدوی
کار اصلی من، حضور در بین نسل جوان تحصیل کرده، دانشجو، استاد و طلبه است
و به نوبه خود به شما عرض می کنم که هر وقت نسل جدید سخن می گویند، یا اشکال می کنند، یا ابهامی دارند
به این معنا نیست که بریده اند یا متزلزل و ضعیف شده اند
شخصی را مدتی زندانی كردند و به او جرمش را نمیگفتند. روزی از سربازی كه برايش آب و نان آورده بود، درخواست كرد تا جرمش را به او بگويد. سرباز هم آهسته گفت: “شما جرم سنگینی مرتکب شده اید و مجازات خواهید شد. وسط روز اتومبیل شما از اتومبیل ولیعهد سبقت گرفته، شمارهٔ اتومبیلتان را برداشته اند.”
بچه ی بازیگوش ِ راه آهن، دوست داره روی ریل ها راه بره، چند قدمی که راه رفت تعادل خودش رو از دست میده و به طرفی می افته
ولی بعضی دست توی دست یکی دیگه، بدون اینکه به طرفی بلغزند پیش میروند…
آیا شمایی که قمه می زنی، برای دل خودت میزنی یا برای امام حسین؟!!!
اگه امام معصوم بگه نکن میگی چشم؟!!! البته مطمئن باش اگه بگه قمه بزن من میزنم، والله قمه خواهم زد ولی اگه بگه نزن شما نمیزنی؟!
یک سند بگید که امامی قمه زده یا گفته بزنین؟!
گفتم: انسانها با چه گناهی اسیر تو میشن؟!
گفت: با سه گناه؛ وقتی از خودش خوشش بیاد، وقتی احساس کنه اعمال خوب زیادی داره، وقتی گناهشو کوچیک بشماره!
سعید بن جُبَیر از ابن عباس پرسید: چرا پیغمبر نماز ها رو با هم خواند؟
گفت: أرادَ ان لا یَحرجَ أحَداً مِن اُمَّتِه. » تا هیچ یک از امتش به زحمت نیفتد.
بعضی از مشکلات جامعه ما به گونه ای هستند که اگر حل شوند به وضع مطلوب بسیار نزدیک تر می شویم و این مژده ی مولای ماست که در توقیع شریف خود به شیخ مفید(ره) فرمودند: «وَ لَو أنَّ أشیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّه لِطاعَتِه عَلی إجتماع مِنَ القلوب فی الوفاء بِالعَهدِ عَلَیهِم…»
«اطفال مومنين» که در کودکی از دنيا ميروند در عالم برزخ، خدمت حضرت ابراهيم هستند و تربيت میشوند. در برخی روايات هم داريم که خدمت حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) میروند. به تعبير قرآن اين کودکان در عالم قيامت به پدر و مادر بهشتی خود ملحق میشوند.
در یک روز تعطیل، یکی از سرمایه داران تهران به دور از چشم مردم و بدون اطلاع خانواده میره به اتاق کارش (اتاق پشتی مغازه اش) تا پول هاش رو بشماره! شروع میکنه به شمردن اسکناس ها… در آخر، وقتی میخاد بیاد بیرون، میبینه در رو بسته و کلید رو پشتِ در جا گذاشته!! اتفاقا چند روز تعطیلی هم بود و او در کنار میلیونها تومن پول مُرد…
بابا داشت روزنامه میخوند بچه گفت: بابا بیا بازی!
بابا که حوصله بازی نداشت ی تیکه از روزنامه رو ک نقشه دنیا بود
از ذهن تا دهن فقط یه نقطه فاصله است تا ذهنت را باز نکردی دهنت رو باز نکن …!!!
اگر حاکم جامع الشرائط، حکمی صادر کند، هیچ کسی حق نقض و مخالفت با آن را ندارد؛ حتی اگر مجتهد باشد» این مسئله مورد قبول همهٔ فقهاست، از جمله: آیات عظام خوئی، گلپایگانی، اراکی.
تصویر دستخط ۲۰نفر از مجتهدین در تایید «اطاعت ازحکم حاکم شرعی
بیش از نود در صد روابط خیابونی، به سفره های عقد ختم نمیشه!!
و از اون ده درصد هم بیشترش موندگاری نداره!
کمی تامل…!
ما بسیاری از جزئيات معراج رو خبر نداريم. يکی از مشاهدات پيامبر در آسمانها «ديدن انبياء» بود. پيامبر در آسمان اول حضرت آدم، در آسمان دوم حضرت عيسی، در آسمان ششم حضرت موسی و در آسمان هفتم حضرت ابراهيم را ديد. وقتی ایشان به هر کدام از پيامبران میرسيد آنها اظهار ارادت میکردند و خوش آمد میگفتند.
یه سؤال مهم:
اون همه آدم تو غدیرخم بودن،مگه میشه یهو خیلیا انکارش کنن؟!!!
آقای قرائتی گفت: یه بچه شیعه باید جواب این سؤال رو بلد باشه!
خود حاجی جواب رو با یه شاهد قرآنی ثابت کرد.
و البته که همه ما٫ مالک اشتر بالقوه ایم…
√ تاریخ با ما حرف میزند, وقتی طلحه ها و زبیرها و ابن ملجم ها و شمر ها را می بینیم که روزی فدایی جبهه حق بودند ولی منحرف شدند, باید بترسیم از عاقبتمان…
مقام معظم رهبری :
اسلام به کتاب خواندن و نوشتن، خیلی اهمیت می دهد.
کتاب : ۱۰۰ خاطره از شهید مهدی باکری
شما که معتقدین یاابن الحسن می گین، امام زمان تو کار هست،
شما چرا معصیت میکنید؟
شما چرا چشم هاتون آلوده شده؟
شما چرا شکم هاتون پر از حروم شده؟
شما چرا با کاسبی هاتون قلب مهدی رو می شکنید؟
شما چرا ربا خور و نزول خور شدید؟
در خانهی امام صادق عليهالسلام جمعی نشسته بودن؛ حضرت صادق علیهالسلام دربارهی منجی اسلام سخن میگفت؛ نگاه کردن یکی از این نفرات حس نداره؛
حضرت پرسیدن تو چرا حسی نداری؟ موضوع به این قشنگی؛
گفت آخه این کسی که شما ازش صحبت میکنی معلوم نیست کی خواهد آمد؛
گفتند آقا امام صادق قیام کنید؛ خواهش میکنم؛ تمنا میکنم؛ یار زیاد دارید؛ آقا فرمود: اینجوری هستید شما باهم دیگه که راحت از پول همدیگه استفاده بکنید، بردارید بدون اجازه هم؟
گغتند : نه آقا نمیشه، حساب حسابه کاکا برادر؛
امام فرمود: لشگر بیست میلیونی، من یه روز برگشتم گفتم امسال اربعین، به دوستام گفتم چقد شبیه فرمایش امامه این نکته؛ واقعا یه ارتش بیست میلیونی هم بیشتر، سی میلیونی شکل گرفته؛ اون سر جای خودش اما تو آخرالزمان بحث، بحث فتنههای فرهنگی و جنس اینطوریه؛
طرف میبینی با یه کلیپی تو تلگرام براش میاد دین و ایمونش به باد میره؛ نمی دونه، تقطیع نمیفهمه چیه! روشهای رسانهای و اینا رو نمیدونه.
یک زمانی لازم بود باز و بسته کردن کلاش بلد باشیم، امروز اونم لازمه، یه چیز اضافه تر هم باید یاد بگیریم امروز، امروز اينها رو باید بفهمیم.
جوونهایی که الان دارید تو این عصر و این زمان دارید زندگی میکنید که زندگی و دینداری خیلی سخته. سن ازدواج رفته بالا؛ آمپرهم زده بالا، ازدواج هم میسر نیست، اینام با ساپورت میان جلوتون میچرخن؛ برا دختر خانمهاشم همینه! الان داری دینداری میکنی، خداوکیلی دمت گرم.
اون کسایی که میگن؛ جوونها اِلن، جوونها بِلن؛ اینا هیچی نمیفهمند. جوونهای الان ما از جوونهای زمان جنگ بهترند.
فاصله تو تا گناه سی ثانیه است، باز کن؛ دکمشو بزن، اینترنت وصل شو، برو تو کانال؛ غیر اینه؟ فاصله تو تا ساقی یه تلفنه، زنگ میزنی با پیک میارن دم در؛ دروغ میگم؟!
من که میخوام به داد مسئله ظهور برسم؛ میخوام کار کنم برای ظهور؛ میخوام باشم اون دوران رو درک کنم اولین کار منی که میخوام مهدویت کار کنم چیه؟ محکم دینم رو حفظ کنم؛ ببینیم اولا آخرالزمان کیه؟ اصلا الان هست یا نیست؟
هر بار اینا همدیگرو میبینن باز تعجب میکنن، واقعاً؟ آقا ما این همه ایم؟ چرا تعجب میکنید؟
چون وقتای دیگه ساکتن، وقتای دیگه خاموشن، اصلاً معلوم نیست هستن، آقا یک گوشی دستم هست، چهار تا میتونم پیام بگذارم، چهار تا میتونم لایک بکنم، چهار تا میتونم فوروارد بکنم، چهار تا میتونم فالوور بشم برای چهار تا صفحه، بلاخره یک حرکتی، یک تکونی، یه چیزی آخه!
منتظر فرج باشیم بهترین همهی اعماله؛ علتش این است که اون کسی که منتظره کاراش و کرده، خودش و اصلاح کرده،عبد صالح شده، ولی خدا شده، حالا عملش بهتر از همه است آقا، علتش اینه؛ روایت دیگری است از نبی اکرم، حضرت نشسته بودن، اصحاب هم اطرافشون، فرمودن یک زمانی بیاید که این اشخاصی که میان هر عمل یه نفر از اونها به اندازهی پنجاه نفر شماست؛ عرض کردن یا رسول الله این یعنی چی؟ فرمودند: اونها برادرهای منن؛ یعنی شماها؛ مومنین؛ علاقه مندان به ولایت؛
انسان وقتی یه عشق داشته باشه گمش کنه مثل مال، یه دفعه یه چک پنج میلیون تومنی؛ یه چک یه میلیارد تومنی، ازش گم شده، ببین چجوری به أَيْنَ (کجاست؟) میافته؟ ها؟ چجوری به اضطراب میافته؟
امیرالمومنین علیهالسلام با مالک اشتر نشسته بودن، حضرت درد و دل میکرد؛
فرمود: مالک چی هستش که بعضیها از حکومت ما فرار میکنن و به سمت معاویه میرن؛ مالک اشتر گفت آقا اجازه میدید من بگم؟ حضرت فرمود: بگو؛
آقا شما دم از عدالت میزنید؛
در آخرالزمان فتنه را ناخوشایند ندانید زیرا آن فتنهها منافقان را نابود میسازد؛
میگه اینا باید باشند، لَتَغْرَبَّنَ غَربَله؛ هر نخالهای به مهدی نمیرسه؛ فتنهها که خدا خودش داره مدیریت شون میکنه؛ اینا وسیلهای میشه غربال کنی تشخيص فتنهها، اینم بهتون بگم؛ در آخرالزمان برای مؤمنان خیلی ساده است،
امام صادق (ع) فرمودند: تشخیص نور آفتاب که از پنجره می تابید؛ گفت: از این هم آسون تره، برای مؤمن با تقوا، یه وقت نترسوننتون.
رسول خدا میفرماید: «إِنَّكُمْ فِي زَمَانٍ مَنْ تَرَكَ عُشْرَ مَا أُمِرَ بِهِ هَلَكَ» شما در زمانی هستید ۰/۱ دستوراتی که خدا بهتون داده ترک کنید، نابود میشید ولی زمانی خواهد رسید که مردم ۰/۱ دستورات خدا رو گوش بدن نجات پیدا می کنن؛
یه زمانی میرسه که ما در بین مردم نیستیم؛ زمانهایه که دسترسی پیغمبر مقابل خودشون نمیبینند؛ امام مقابل خودشون نمیبینند؛ اون زمان مردم ۰/۹ دین رو ترک کنن ۰/۱ دین رو اجرا کنن نجات پیدا میکنن.
خواجه اباصلت هروی تنها کسی بوده که از شهادت امام رضا باخبر بود؛ مأمون دستور میده که این آقا چون از ماجرای شهادت خبر داره نذارید آزاد باشه این خبر میده به بقیه؛ دستگیرش کنید بره حبس؛ یک سال و نیم تو حبس بود خواجه اباصلت؛ بعد یک سال ونیم دلش میشکنه؛ آقا من یک سال و نیمه تو حبسیم؛ اینجا از خانواده دور، از همه کس دور؛ یه لحظه تو دلش توسل پیدا میکنه
وقتی این صهیونیستها رو وعده ما به سر میرسه، بندگانی رو مبعوث میکنیم اینها انسانهای بسیار قدرتمندی هستند میرن دونه دونه این صهیونیستها رو از خونههاشون بیرون میکشن و انتقام میگیرند و نابود میکنند؛ مکرر در روایات از امام صادق از امام باقر پرسیدند: این بندگان قدرتمند سختگیری که صهیونیستها رو از خونههاشون میارن بیرون و نابودشون میکنند کیا هستند؟
این پیام برای زن و بچه امام حسین نیست این پیام برای ماست؛ از دین خدا حفاظت بکنید بدونید خدا حافظتون خواهد بود. مهمترین پیام که پیام برای همه ماست، در بدترین شرایط پای دین تون وایستید، وایستید خیر خواهید دید مخصوصاً تو این عصر که قرآن فرمود تو آخرالزمان وَ لا یَخافُونَ لَومَةَ لَآئم[۱] از سرزنش هیچ سرزنش کنندهای نترسید. اِ هیئت میری؟ روزه میگیری؟ نماز میخونی؟ این کارو نمیکنی؟ کار بدیه. این کارا و انجام نمیدی؟ نه انجام نمیدم؛ ببین امام زمانت ازت راضیه یا نه؟
کلمهی لبیک یا مهدی خیلی سنگینتر از کلمهی لبیک یا حسینه.
وقتی شما میگید لبیک یا حسین؛ یعنی من حاضرم شما رو کمک کنم همانجور که شهدای کربلا اباعبدالله حسین را کمک کردند ولی آقا امام زمان (ارواحنا له فدا) یارانی که میخواد یه تفاوتی دارند با یاران اباعبدالله حسین (علیه السلام)، نه از حیث درجه و مقام، از نظر کارکرد
نرم افزار جامع مهدویت
برترین نرم افزار مذهبی منتخب داوران و مخاطبان در مسابقات وب و موبایل ایران