نوای مهدوی
علی احمدی ۱۳ساله – ساکن استان فارس، که سرحلقــه ی یکی از حلقه های صالحینه، میگه: با صحبتهای امام جماعت مسجدمون و کمک مربیان، وقتی از فرهنگِ بدِ ماهواره مطلع شدم، تصمیم گرفتم اول از خونه ی خودمون شروع کنم.
دکتر محمود بروجردی میگه: من بارها ناظر وضو گرفتن آسیدروح الله خمينی بوده ام و دیده ام که ایشون در بین انجام اعمال وضو، شیر آب رو می بستند و موقع نیاز، دوباره باز میکردند تا مبادا آب اضافی از شیر خارج بشه!
بازیگرها با گریم، خیلی متفاوت میشن
گاهی اینقد چهره ی پاک و معصومی بخودشون میگیرن که نگو و نپرس!
محمدباقر صدر و مرتضی مطهری
هم در زمینه ی علمی معرکه بودند و قوی کار کردند و هم در راه اسلام و سیدالشهدا، خون دادند و دشمن شهیدشون کرد..
ما هم در جنگ امروز ، جنگ علمی (جنگ قلم ها و تاثیرگذاری برمغزها) چنان مفید باشیم که خار در گلوی دشمنان امام حسین باشیم!!!
نه اینکه با کارامون دشمن رو خوشحال کنیم
اگه مرام حسینی داریم ، اگه خط زینبی داریم، یه جوری باشیم که ما را به شهادت برسانند، نه اینکه با کارای ما حال کنند!!
قمه زدن!
خدا در قرآن می فرماید: «ولایَطؤون مَوطئاً یَغیظُ الكفّار. . . الاّ كُتب لهم به عَملٌ صالح» هیچ حركتی كه كفّار را عصبانی كند، صورت نمی گیرد مگر این كه برای آن، پاداش عمل صالح ثبت می شود.
“”سوره توبه آیه۱۲۰””
«اللهم» : توحید است
«صلی علی محمد» : نبوت است
«و آل محمد» یعنی امیرالمومنین علیهالسلام و اولادش، این هم امامت
نشونهٔ ملموسی که من بتونم خودم رو بسنجم اينه که الآنم رو با گذشته ام مقايسه کنم ببينم چقدر حساس تر شدم؟
اگه شیعیان ما – که خدا برای بندگی توفیقشون بده – قلبا در وفای به عهدشون «اجتماع» میکردند، سعادت «لقای ما» ازشون به تاخیر نمی افتاد و سعادت مشاهدهٔ ما با شتاب بهشون میرسید!
اینقدر صدای اعمالت بلنده که صدای حرفاتو نمیشنوم…
از اهل سنت محترم خواهشمندیم بدون تعصب، بلکه با عقل و وجدان در مطلب زیر بیندیشند…
ابوزرعه رازی(از اهل سنت) نوشته: هر گاه کسی را دیدی که به یکی از صحابه پیامبر خرده می گیرد بدان که او زندیق(کافر) است. [کتاب الاصابه/ج۱/ص۱۷]
«صحابه یعنی هرکسی که در جوار پیامبراکرم(ص) بوده باشه، حتی لحظه ای کوتاه»
پیــامبر(صلیاللهعلیهوآله) پرسیدند: چرا شیرینی عبادت رو در شما نمیبینم؟! گفتند: شیرینی عبادت چیه؟! حضرت فرمودند: تواضــع.
قال النبی(صلیاللهعلیهوآله) » مالی لا أرٰی عَلیکم حَلاوَةَ العِبادة؟! قالوا: وَ ما حَلاوَةُ العِباده؟ قال: التواضُع.
۱٫ پیراهنی به بهای هفت درهم.
۲٫ روسری به بهای یک درهم.
۳٫ قطیفه مشکی.
۴٫ یک تخت عربی از چوب و لیف خرما .
ممکنه روزه ای، پوک و بی مغز باشه!
ممکنه روزه دار به “ثواب” نرسه!
ممکنه روزه ای، اونچه “باید باشه” نباشه!
این میگه: هو چه خبره؟ اون میگه: به توچه!
این: چـــرا داااد میزنی؟ اون: دلم میخــاد!
این: عددی نیستی! اون: بیشین بینیم باااا
این: ریز میبینمت! اون: زرشک!!
کدام یک است که دو ندارد؟!
کدام دو است که سه ندارد؟!
کدام سه است که چهار ندارد؟!
… و تا اونجا که کدام ۱۲ است که ۱۳ ندارد؟!
الهی هر که تو را شناخت ؛ کارش باریک و هر که تو را نشناخت ؛ راهش تاریک…
الهی توانائی ده که در راه نیفتیم و بینائی ده که در چاه نیفتیم…
الهی بر عجز خود آگاهم و بر بیچارگی ام گواه … مددت یدی… مددت یدی…
مقام معظم رهبری :
اسلام به کتاب خواندن و نوشتن، خیلی اهمیت می دهد.
کتاب : ۱۰۰ خاطره از شهید مهدی باکری
شما که معتقدین یاابن الحسن می گین، امام زمان تو کار هست،
شما چرا معصیت میکنید؟
شما چرا چشم هاتون آلوده شده؟
شما چرا شکم هاتون پر از حروم شده؟
شما چرا با کاسبی هاتون قلب مهدی رو می شکنید؟
شما چرا ربا خور و نزول خور شدید؟
در خانهی امام صادق عليهالسلام جمعی نشسته بودن؛ حضرت صادق علیهالسلام دربارهی منجی اسلام سخن میگفت؛ نگاه کردن یکی از این نفرات حس نداره؛
حضرت پرسیدن تو چرا حسی نداری؟ موضوع به این قشنگی؛
گفت آخه این کسی که شما ازش صحبت میکنی معلوم نیست کی خواهد آمد؛
گفتند آقا امام صادق قیام کنید؛ خواهش میکنم؛ تمنا میکنم؛ یار زیاد دارید؛ آقا فرمود: اینجوری هستید شما باهم دیگه که راحت از پول همدیگه استفاده بکنید، بردارید بدون اجازه هم؟
گغتند : نه آقا نمیشه، حساب حسابه کاکا برادر؛
امام فرمود: لشگر بیست میلیونی، من یه روز برگشتم گفتم امسال اربعین، به دوستام گفتم چقد شبیه فرمایش امامه این نکته؛ واقعا یه ارتش بیست میلیونی هم بیشتر، سی میلیونی شکل گرفته؛ اون سر جای خودش اما تو آخرالزمان بحث، بحث فتنههای فرهنگی و جنس اینطوریه؛
طرف میبینی با یه کلیپی تو تلگرام براش میاد دین و ایمونش به باد میره؛ نمی دونه، تقطیع نمیفهمه چیه! روشهای رسانهای و اینا رو نمیدونه.
یک زمانی لازم بود باز و بسته کردن کلاش بلد باشیم، امروز اونم لازمه، یه چیز اضافه تر هم باید یاد بگیریم امروز، امروز اينها رو باید بفهمیم.
جوونهایی که الان دارید تو این عصر و این زمان دارید زندگی میکنید که زندگی و دینداری خیلی سخته. سن ازدواج رفته بالا؛ آمپرهم زده بالا، ازدواج هم میسر نیست، اینام با ساپورت میان جلوتون میچرخن؛ برا دختر خانمهاشم همینه! الان داری دینداری میکنی، خداوکیلی دمت گرم.
اون کسایی که میگن؛ جوونها اِلن، جوونها بِلن؛ اینا هیچی نمیفهمند. جوونهای الان ما از جوونهای زمان جنگ بهترند.
فاصله تو تا گناه سی ثانیه است، باز کن؛ دکمشو بزن، اینترنت وصل شو، برو تو کانال؛ غیر اینه؟ فاصله تو تا ساقی یه تلفنه، زنگ میزنی با پیک میارن دم در؛ دروغ میگم؟!
من که میخوام به داد مسئله ظهور برسم؛ میخوام کار کنم برای ظهور؛ میخوام باشم اون دوران رو درک کنم اولین کار منی که میخوام مهدویت کار کنم چیه؟ محکم دینم رو حفظ کنم؛ ببینیم اولا آخرالزمان کیه؟ اصلا الان هست یا نیست؟
هر بار اینا همدیگرو میبینن باز تعجب میکنن، واقعاً؟ آقا ما این همه ایم؟ چرا تعجب میکنید؟
چون وقتای دیگه ساکتن، وقتای دیگه خاموشن، اصلاً معلوم نیست هستن، آقا یک گوشی دستم هست، چهار تا میتونم پیام بگذارم، چهار تا میتونم لایک بکنم، چهار تا میتونم فوروارد بکنم، چهار تا میتونم فالوور بشم برای چهار تا صفحه، بلاخره یک حرکتی، یک تکونی، یه چیزی آخه!
منتظر فرج باشیم بهترین همهی اعماله؛ علتش این است که اون کسی که منتظره کاراش و کرده، خودش و اصلاح کرده،عبد صالح شده، ولی خدا شده، حالا عملش بهتر از همه است آقا، علتش اینه؛ روایت دیگری است از نبی اکرم، حضرت نشسته بودن، اصحاب هم اطرافشون، فرمودن یک زمانی بیاید که این اشخاصی که میان هر عمل یه نفر از اونها به اندازهی پنجاه نفر شماست؛ عرض کردن یا رسول الله این یعنی چی؟ فرمودند: اونها برادرهای منن؛ یعنی شماها؛ مومنین؛ علاقه مندان به ولایت؛
انسان وقتی یه عشق داشته باشه گمش کنه مثل مال، یه دفعه یه چک پنج میلیون تومنی؛ یه چک یه میلیارد تومنی، ازش گم شده، ببین چجوری به أَيْنَ (کجاست؟) میافته؟ ها؟ چجوری به اضطراب میافته؟
امیرالمومنین علیهالسلام با مالک اشتر نشسته بودن، حضرت درد و دل میکرد؛
فرمود: مالک چی هستش که بعضیها از حکومت ما فرار میکنن و به سمت معاویه میرن؛ مالک اشتر گفت آقا اجازه میدید من بگم؟ حضرت فرمود: بگو؛
آقا شما دم از عدالت میزنید؛
در آخرالزمان فتنه را ناخوشایند ندانید زیرا آن فتنهها منافقان را نابود میسازد؛
میگه اینا باید باشند، لَتَغْرَبَّنَ غَربَله؛ هر نخالهای به مهدی نمیرسه؛ فتنهها که خدا خودش داره مدیریت شون میکنه؛ اینا وسیلهای میشه غربال کنی تشخيص فتنهها، اینم بهتون بگم؛ در آخرالزمان برای مؤمنان خیلی ساده است،
امام صادق (ع) فرمودند: تشخیص نور آفتاب که از پنجره می تابید؛ گفت: از این هم آسون تره، برای مؤمن با تقوا، یه وقت نترسوننتون.
رسول خدا میفرماید: «إِنَّكُمْ فِي زَمَانٍ مَنْ تَرَكَ عُشْرَ مَا أُمِرَ بِهِ هَلَكَ» شما در زمانی هستید ۰/۱ دستوراتی که خدا بهتون داده ترک کنید، نابود میشید ولی زمانی خواهد رسید که مردم ۰/۱ دستورات خدا رو گوش بدن نجات پیدا می کنن؛
یه زمانی میرسه که ما در بین مردم نیستیم؛ زمانهایه که دسترسی پیغمبر مقابل خودشون نمیبینند؛ امام مقابل خودشون نمیبینند؛ اون زمان مردم ۰/۹ دین رو ترک کنن ۰/۱ دین رو اجرا کنن نجات پیدا میکنن.
خواجه اباصلت هروی تنها کسی بوده که از شهادت امام رضا باخبر بود؛ مأمون دستور میده که این آقا چون از ماجرای شهادت خبر داره نذارید آزاد باشه این خبر میده به بقیه؛ دستگیرش کنید بره حبس؛ یک سال و نیم تو حبس بود خواجه اباصلت؛ بعد یک سال ونیم دلش میشکنه؛ آقا من یک سال و نیمه تو حبسیم؛ اینجا از خانواده دور، از همه کس دور؛ یه لحظه تو دلش توسل پیدا میکنه
وقتی این صهیونیستها رو وعده ما به سر میرسه، بندگانی رو مبعوث میکنیم اینها انسانهای بسیار قدرتمندی هستند میرن دونه دونه این صهیونیستها رو از خونههاشون بیرون میکشن و انتقام میگیرند و نابود میکنند؛ مکرر در روایات از امام صادق از امام باقر پرسیدند: این بندگان قدرتمند سختگیری که صهیونیستها رو از خونههاشون میارن بیرون و نابودشون میکنند کیا هستند؟
این پیام برای زن و بچه امام حسین نیست این پیام برای ماست؛ از دین خدا حفاظت بکنید بدونید خدا حافظتون خواهد بود. مهمترین پیام که پیام برای همه ماست، در بدترین شرایط پای دین تون وایستید، وایستید خیر خواهید دید مخصوصاً تو این عصر که قرآن فرمود تو آخرالزمان وَ لا یَخافُونَ لَومَةَ لَآئم[۱] از سرزنش هیچ سرزنش کنندهای نترسید. اِ هیئت میری؟ روزه میگیری؟ نماز میخونی؟ این کارو نمیکنی؟ کار بدیه. این کارا و انجام نمیدی؟ نه انجام نمیدم؛ ببین امام زمانت ازت راضیه یا نه؟
کلمهی لبیک یا مهدی خیلی سنگینتر از کلمهی لبیک یا حسینه.
وقتی شما میگید لبیک یا حسین؛ یعنی من حاضرم شما رو کمک کنم همانجور که شهدای کربلا اباعبدالله حسین را کمک کردند ولی آقا امام زمان (ارواحنا له فدا) یارانی که میخواد یه تفاوتی دارند با یاران اباعبدالله حسین (علیه السلام)، نه از حیث درجه و مقام، از نظر کارکرد
نرم افزار جامع مهدویت
برترین نرم افزار مذهبی منتخب داوران و مخاطبان در مسابقات وب و موبایل ایران